کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: انقلاب، پیروزی و تکامل خود را مدیون بعد عرفانی و اخلاقی امام خمینی(ره) است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علهیا، حجت‌الاسلام پویا در نشست تخصصی بررسی سیره اخلاقی و عبادی امام خمینی(ره) که در مقبره شهید آیت‌الله مفتح واقع در صحن امام رضا(ع) برگزار شد، با بیان اینکه متأسفانه جوانان امروز از شناخت ساحت عرفانی و اخلاقی امام خمینی(ره) محروم هستند، گفت: امام خمینی(ره) در کنار این یک فقیه برجسته بود یک عارف بلند مرتبه نیز بود که بعد عرفانی امام خمینی(ره) را می توان در کتاب چهل حدیث به وضوح مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی وجود و مقدمه خود را مرهون شخصیت برجسته عرفانی امام خمینی(ره) است، افزود: امام خمین(ره) برای ماه مبارک رمضان ارزش و احترام زیاید قائل بود و سعی می کرد ماه رمضان را تنها به مناجات با خدا و شناخت برکات این ماه اختصاص دهد.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه امام خمینی(ره) بزگترین فضیلت ماه رمضان را شب قدر می دانستند و معتقد بودند که مهم ترین رسالت مؤمن در این ماه شناخت قدر و منزل لیله القدر است، تصریح کرد: امام خمینی(ره) می فرمودند که کسی که بتوان عظمت شب قدر را درک کند می توان به  سپیده پیروزی رسیده و مطلع الفجر را ببیند.

حجت الاسلام پویا با تأکید بر اینکه شخصیت و مقام سیاسی امام خمینی(ره) ریشه در بعد عرفانی و فلسفه ایشان دارد، افزود: امام خمینی(ره) در کتاب چهل حدیث در مبحث جنود عقل و جهل، عمیق ترین مباحث عرفانی و فلسفی را برای مخاطبان خود تبیین می کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر بعد عرفانی و اخلاقی امام را نشناسیم از شناخت بعد فقهی و سیاسی ایشان نیز به صورت کامل ممکن نخواهد بود، گفت: شخصیت عرفانی امام خمینی(ره) را می توان به خوبی در کتاب«موسوعة الامام خمینی(ره)» که ۱۰ جلد آن با محور اخلاقی و عرفانی نوشته‌شده است را بررسی کرد.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها تصریح کرد: شناخت بعد عرفانی امام خمینی(ره) می تواند بسیار از مشکلات اخلاقی کنونی جامعه را برطرف کند و باید بعد عرفانی امام خمینی(ره) مانند شخصیت سیاسی ایشان به درستی به جامعه معرفی شود.

انتهای پیام/۱۱۲