عضو هیأت علمی جامعه‌المصطفی به چاپ کتاب دانشنامه زن مسلمان توسط جامعه‌الزهرا(س) اشاره کرد و افزود: برگزاری کنگره‌ای به منظور بررسی زوایای زندگی مادران معصومین(ع) یک اقدام ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی بعد از نماز ظهر و عصر امروز در شبستان امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه مردم نباید جلوتر از پیامبر اسلام(ص) حرکت کنند، اظهار کرد: پیامبر معصوم است و خطا نمی‌کند به همین علت اگر دستوری می‌دهد نباید از آن سرپیچی کنیم.

وی با بیان اینکه همسران حضرت محمد(ص) ام‌المومنین هستند، اضافه کرد: خداوند متعال در آیه ۳۲ سوره احزاب به زنان پیامبر دستور می‌دهد که از بی‌حجابی، راه رفتن محرک و حرف زدن محرک پرهیز کنند.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ازدواج با زنان پیغمبر(ص) ممنوع است، تصریح کرد: خدیجه(س)، سوده و عایشه سه زن حضرت محمد(ص) بودند، همانطور که رهبر انقلاب اسلامی نیز فرمودند زنان پیامبر در یک جایگاه نیستند اما احترام به آنها باید مورد توجه قرار گیرد.

وی از تاکید بر رعایت احترام احترام پیامبر اسلام(ص) در آیه ششم سوره احزاب یاد کرد و گفت: همانطور که رهبر انقلاب اسلامی نیز فرمودند زنان پیامبر در یک جایگاه نیستند اما احترام به آنها باید مورد توجه قرار گیرد.

رفیعی به چاپ کتاب دانشنامه زن مسلمان توسط جامعه‌الزهرا(س) اشاره کرد و افزود: برگزاری کنگره‌ای به منظور بررسی زوایای زندگی مادران معصومین(ع) یک اقدام ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام نسبت به صله رحم تاکیدات فراوانی داشته است، مطرح کرد: بر اساس فرمایشات امام سجاد(ع) خداوند متعال گام‌هایی که برای جهاد در راه خدا و سر زدن به خویشاوندان برداشته می‌شود را دوست دارد.

رفیعی یادآور شد: به گفته پیامبر اسلام(ص) خداوند متعال جایگاه مشترکی در بهشت برای عیال‌واران صبور، رهبران عادل و افرادی که ارتباط بسیاری با خویشاوندان دارند را درنظر گرفته است.

عضو هیأت علی جامعه‌المصطفی‌العالمیه با تاکید بر اینکه گناه در انسان اثرات منفی بسیاری دارد، تصریح کرد: برخی گناهان از جمله قطع صله رحم و ارتباط با فامیل عمر انسان را کوتاه می‌کند هر چند انسان باید حدود صله رحم را نیز رعایت کند چرا که گاهی برخی صله رحم‌ها سبب بی‌نماز شدن افراد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صله رحم نباید سبب شکستن حریم‌ها شود، عنوان کرد:‌ شیوه ارتباط با خویشاوندان متفاوت است اما موضوع مهم استمرار این ارتباط است.

انتهای پیام/۱۱۵