استاد حوزه علمیه خواهران تکبر و غرور را دو ابزار شیطان برای فریب انسان عنوان کرد و اظهار داشت: علت عمده انحرافات انسان هواپرستی است به همین دلیل انسان نباید مطیع نفس باشد بلکه باید نفس را مطیع خود کند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم زنجانی، استاد حوزه علیمه خواهران امروز در محفل ترتیل خوانی بانوان که در شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها برگزار شد، با بیان اینکه انسان نباید از هوا و هوس و غرور خود تبعیت کند، گفت: علت عمده انحرافات انسان هواپرستی است به همین دلیل انسان نباید مطیع نفس باشد بلکه باید نفس را مطیع خود کند.

وی افزود: گوش ندادن به هواهای نفسانی در بلندمدت انسان را به ملکه تقوا آراسته می کند و کسی که تفوا داشته باشد مانند یک سپر در مقابل هواهای نفسانی مقاومت خواهد کرد.

استاد حوزه علیمه خواهران با تأکید براینکه تا جایی که می توانیم باید همواره در جامعه تقوا را ترویج کرده و حامی افراد با تقوا باشیم، تصریح کرد: خداوند در آیات قرآن کریم می فرماید که این مردم هستند که سرنوشت خود را تعیین می کنند بنابراین اگر می خواهیم سرنوشت خوبی داشته باشیم باید افراد متقی را در رأس امور قرار دهیم.

خانم زنجانی با اشاره به اینکه انسان نباید در مقابل انسان های سست ایمان کوتاه آمده و با آنها سازش کند، گفت: سازش با چنین افرادی بزرگترین خسران برای انسان است.

وی با اشاره به اینکه والدین نباید به خواسته های فرزندان خود به طور مطلق گوش دهند، گفت: مطلق خواهی نوعی از هوای نفس و غرور است بنابراین اگر می خواهیم که فرزندان ما عاقبت به خیر شوند باید از همان ابتدا آنها را گزینش گر در زمینه خوبی ها تربیت کرده و به آنها بیاموزیم که آرامش در عمل به دستورات بوده نه دین گریزی.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به سالروز رحلت حضرت خدیجه سلام الله علیها، نکاتی از سیره ایشان را بیان کرد، افزود: حضرت خدیجه سلام الله علیها همواره در زندگی خد به فکر محرومان و نیازمندان بودند و هرگز خودخواهی و تکبر ایشان را تحت تأثیر قرار نداد به گونه ای که ایشان با وجود داشتن ثروت هرگز دل بسته این ثروت نبودند و سعی می کردند در قالب مضاربه مردم زمان خود کمک کرده و از ثمره ثروت حلال خود به یتیمان و فقرا کمک می کردند و زمانی که هم با حضرت رسول(ص) ازداوج کردند تمامی دارایی های خود را در راه خدا انفاق کردند.

وی یادآور شد: تکبر و غرور دو ابزار شیطان برای فریب انسان است به همین دلیل پرهیز از این دو انسان را به تقوا و خضوع در مقابل پروردگار دعوت می کند.

انتهای پیام/۱۱۲