سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: موضوع ثبت لیست اموال مسؤولان توسط امام خمینی(ره) و قانون اساسیی مطرح شده تا مسؤولان به مادیات دنیایی وابسته نباشند.

به گزارش پایگاه خبری آستان قدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی بعد از نماز ظهر و عصر امروز در شبستان امام خمینی(ره) با بیان اینکه ترس از خداوند متعال انسان را به درجات معنوی نزدیک می‌کند، اظهار کرد: اگر انسان از قیامت و آینده کارهای خود بترسد گناه نمی‌کند؛ ترس از مرگ سبب می‌شود که انسان به گناه نزدیک نشود.
وی با تاکید بر اینکه ترس نادرست از دشمن سبب شکست می‌شود، اضافه کرد: ترس از تولد فرزند و ازدواج نادرست است چرا که سبب گمراهی می‌شود؛ بر اساس روایتی از امام علی علیه‌السلام ترسیدن، بخیل بودن و حرس خوردن نشانی بدگمانی به خداوند و یک معصیت بزرگ است چرا که اگر کسی خداوند متعال را درنظر داشته باشد نمی‌ترسد و بدون بخل و حرس در مسیر بندگی خداوند متعال زندگی می‌کند.
عضو هیأت علمی جامعه‌المصطفی‌العالمیه خاطرنشان کرد: حضرت علی علیه‌السلام برای حفظ اسلام در مقابل غصب خلافت سکوت کردند اما در زمان نیاز برای عمل به فرمان خداوند متعال هیچ ترس و هراسی نداشتند.
وی با اشاره به اینکه انسان نباید به بهانه‌های نادرست از انجام تکالیف خود پرهیز کند، عنوان کرد: انسان مأمور به وظیفه است به همین علت باید وظیفه خود را انجام داده و نتیجه را به خداوند متعال واگذار کند.
رفیعی با بیان اینکه خواندن سوره ملک سبب تقویت ایمان و تقوای انسان می‌شود، یادآور شد: در این سوره صفات مالکیت و قدرت خداوند متعال مورد تاکید قرار گرفته است، اگر این دو صفت خداوند متعال را درک کنیم در دنیای خاکی از بهانه‌های نادرست هراسان نخواهیم بود.
وی با تاکید بر اینکه خداوند متعال به هر کاری قادر است، مطرح کرد: وابستگی به دنیا، عمل نادرست، ریشه‌های ترس و حزن است.
این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: فردی از جبهه رفتن هراسان است که از به دنیا وابسته باشد؛ بر اساس روایتی از امام صادق(ع) وابستگی به دنیا سبب ترس و حزن می‌شود، اولیای الهی و یاران ایشان که هیچ نسبت به مادیات دنیایی هیچ چشم‌داشتی نداشتند از ترس و حزن هم دور بودند.
وی خطاب به مسؤولان کشور گفت: موضوع ثبت لیست اموال مسؤولان توسط امام خمینی(ره) و قانون اساسی مطرح شده تا مسؤولان به مادیات دنیایی وابسته نباشند؛ ثروت‌ها و حقوق‌های بالای مسؤولان سبب رنجش مردم می‌شود و مسابقه ثروت‌اندوزی در شأن کارگزاران نظام جمهوری اسلامی نیست.
رفیعی با بیان اینکه ترس منطقی از خداوند، معاد و عاقبت یکی از صفت‌های فرد مومن است، اظهار کرد: متاسفانه در فضاهای مجازی تبلیغات می‌شود که چرا باید برای حج هزینه کنیم در حالی که اهل بیت(ع) نیز در زمان حاکمان ظالم که به هیچ چیزی اعتقاد نداشتند به حج رفتند؛ هر چند آل‌سعود بسیار ظالم است اما ظاهر را حفظ می‌کند.
وی با اشاره به اینکه حج به هیچ قیمتی نباید تعطیل شود، گفت: بدون مذاکره و قرارداد نباید زائر به حج فرستاده شود اما گفته شده که امنیت زائران تامین می‌شود به همین علت نباید در فضاهای مجازی عوامیت به خرج دهیم، فردی که حج بر گردن او باشد و از این سفر پرهیز کند، مسلمان از دنیا نمی‌رود.
انتهای پیام/۱۱۵