استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه سوره نور به سوره حجاب و عفاف و حیا مشهور است، گفت: حجاب فریضه است و فریضه در طول تاریخ تغییر ناپذیر است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم زنجانی استاد حوزه علمیه خواهران، امروز در شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها با اشاره به اینکه قرآن کتاب زندگی است و دستورات آن بر انسان فرض و واجب است، گفت: یکی از دستوراتی که در قرآن کریم به ویژه در مورد بانوان مورد تأکید قرار گرفته است، دستور به حفظ حیا و حجاب است.

وی افزود: حجاب فریضه است و باید دقت کرد که فریضه قانون واجب الهی و تغییر ناپذیر است بنابراین به مرور زمان حتی در اثر مصلحت نمی توان این قانون را تغییر داد.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: متأسفانه امروز مردم در بیشتر کشورهای دنیا به دنبال آزادی جنسی هستند که باید دقت کرد که قانون آزادی جنسی در تضاد مستقیم با آیات قرآن کریم است و به بهانه مصلحت و یا سایر موراد نمی توان حجاب و حیا را از جامعه حذف کرد.

خانم زنجانی با اشاره به اینکه منشاء بسیاری از فسادهای اخلاقی عدم پایبندی به حجاب و حیا است، گفت: زنا و مفاسد اخلاقی برکت را از جامعه دور کرده و موجب مرگ ناگهانی می شود.

وی افزود: اگر می خواهیم فرزندان ما به حجاب و عفاف پاینبد باشند باید از همان ابتدا فرهنگ حجاب و عفاف را به آنها آموزش داده و آنها را بر مبنای جنسیت تربیت کرده و حریم ها را به آنها یادآروی کنیم.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: دختری که تا سن تکلیف لخت و عریان است و به راحتی با افراد نامحرم در ارتباط است به طبع با رسیدن به سن تکلیف، پوشش کامل و یکباره برای او دشوار خواهد بود و اگر چنین دختری در خانه و با حضور والدین به حجاب پایبند باشد دلیل نمی شود که در نبود والدین و عدم نظارت آنها نیز حجاب را رعایت کند.

خانم زنجانی ادامه داد: باید دختران سه تا چهار ساله خود را از همان بابتدا با حجاب آشنا کرده و فرهنگ پوشش را کم کم به آنها آموزش دهیم تا با رسیدن به سن تکلیف حجاب و پوشش کاملی داشته باشند.

وی یادآورشد: پوشش برای دختران مصونیت است و نه محدودیت و با تبیین خطراتی که در انتظار دختران بی حجاب و بدحجاب است می توان زمینه پایبندی هر چه بیشتر فرزندان خود را به حجاب و عفاف فراهم کنیم.

انتهای پیام/۱۱۲/