استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه کسی که زیاد گناه کرده و کثرت گناه داشته و بر گناهان صغیره و کبیره پافشاری کند خداوند توفیق نماز را از او می گیرد، گفت: نماز اول وقت عامل عاقبت به خیری انسان است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم رییس میرزایی استاد حوزه علیمه خواهران، امروز در شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها با بیان اینکه نماز اول قوت یکی از عوامل عاقبت به خیری انسان است، به سیره امام علی(ع) در این زمینه پرداخت، گفت: حتی در زمانی که امام علی(ع) بر اثر ضربت شمشیر ابن ملجم مرادی در خانه زمین گیر شده بودند باز نماز اول وقتشان ترک نشد و اگر زندگی امام علی(ع) را بررسی کنیم می بینیم که نه تنها نماز های یومیه بلکه هیچ نافله و نماز شبی از ایشان فوت نشد.

وی با تأکید بر اینکه امام علی(ع) به حق معرفت نسبت به عظمت خداوند آگاه بودند، افزود: توجه ایشان در نماز به حدی به خداوند بود که تیر را از پای ایشان بیرون کشیدند و لی ایشان متوجه نشد و در همان حال به اقامه نماز مشغول بودند.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه قلبی که به خدا مشغول باشد اینچنین مسحور عظمت خدا می شود، گفت: قلب های ما مشغول به دنیا است به همین دلیل شیرینی و حلاوت نماز را درک نکرده و در نماز حضور قلب و خشوع نداریم.

خانم رییس میرزایی با تأکید بر اینکه گناهان روزه مره و غیبت ها توفیق نماز اول وقت را از ما می گیرد، تصریح کرد: یکی از نشانه هایی که مرا متوجه می کند که خدا ما را به حال خود رها کرده، این است که توفیق عبادت و نماز اول وقت را از دست می دهد.

وی افزود: بعضی از افراد به حدی در گناه چه کبیره و چه صغیره پافشاری می کنند که خداوند آنها را به حال خود رها کرده و این افراد نه تنها توفیق اقامه نماز پیدا نمی کنند بلکه خداوند توفیق توبه را از آنها می گیرد و این افراد خدا را در حالی که نسبت به آنها غضبناک است، ملاقات می کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به ماجرای کربلا گفت: یزید پس از اینکه متوجه کرد که چه خطای بزرگی کرده است از امام سجاد(ع) پرسید که چه کند که بخشیده شود که امام سجاد(ع)به او فرمود یک نافله بخوان که به علت کثرت گناهان یزید او در طول عمر خود حتی توفیق اقامه یک نافله را پیدا نکرد.

خانم رییس میرزایی با بیان اینکه توبه و عدم تکرار گناه راهکار جدا شدن از عقوبت وحشتناک گناه است، یادآور شد: اگر می خواهیم فرزندان صالحی داشته باشیم فرزندان خود را نماز خوان کنیم زیرا نماز حتی اگر کسی را راه را اشتباه برود او را به صراط مستقیم هدایت می کند.

انتهای پیام/۱۱۲