عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه کسی که خدا را فراموش کند، شیاطینی از جن و انس بر او مسلط می شوند، گفت: جامعه ای که از یاد خدا غافل شود شیطان اکبر بر آن مسلط خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم، عضو مجلس خبرگان رهبری ، در شبستان امام خمینی(ره) با بیان اینکه یکی از شاخصه های مؤمن ظلم ستیزی است، گفت: مؤمن به واسطه ارتباط با خدا حرمت دارد بنابراین نباید این حرمت شکسته شود به همین دلیل در برابر ظالم و ظلم ایستادگی می کند.

وی افزود: مؤمن حامی مظلومان است و اگر دیگر مظلومان عالم از او کمک خواستند آنها را یاری می کند همانطور که امام خمینی(ره) در این زمینه می فرمایند« روز قدس روز همه مسلمانان و مستضعفان جهان است».

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه جنسیت و تعداد فرزندان به عهده خداوند است، تصریح کرد: خداوند خود کفیل روزی فرزندان است و فرزند دختر برای انسان حسنه و فرزند پسر نعمت است و امام صادق(ع) می فرمایند که حسنات در روز قیامت ثواب دارند و از نعمت ها پرسیده می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم با تأکید براینکه غفلت از یاد خدا برای انسان موجب سلطه شیطان اعم از جن و انس می شود، تصریح کرد: امتی که خدا را از یاد ببرد خداوند شیطان اکبر و شیاطین بر آن امت مسلط شده و آن امت را جهنمی می کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید براینکه مرگ انسان با تقوا و گناهکار یکسان نیست، گفت: انسان متقی در حالی زندگی دنیا را بدرود می گوید که سرشار از آرامش بوده و با قلبی سرشار از آرامش به خداوند از دنیای فانی به دنیای باقی می رود، در حالی که انسان گناهکار دنیا را با رنج و مشقت بسیار ترک می کند.

وی با تأکید بر اینکه قرآن نباید در جامعه اسلامی مهجور باشد، اظهار کرد: در روز قیامت حضرت رسول(ص) از امت خود به دلیل مهجوریت قرآن در میان آنها گلایه و شکایت کرده و می فرمایند« در زمانی که فتنه ها چون شراره های آتش به شما هجوم آورد به قرآن مراجعه کنید زیرا قرآن مقام شفاعت دارد و شفاعت آن رد نمی شود و همچنین می فرمایند که قرآن اگر کسی را نفرین کند، نفرین قرآن نیز رد نمی شود».

حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم یادآور شد: یاد خدا موجب آرامش انسان است بنابراین اگر انسان در دنیا به یاد خدا باشد خداوند نیز در سخت ترین حالات زندگی یعنی مرگ و دنیای پس از مرگ از انسان حمایت کرده و او را به حال خود رها نمی کند.

انتهای پیام///۱۱۲