عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نکات تفسیری جز سوم قرآن کریم  ترساندن انسان از فقر ناشی از دین‌داری و امر به‌کارهای زشت و ناپسند را دو راهکار شیطان برای انحراف انسان از صراط مستقیم عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم امروز در آیین بیان درس‌های قرآنی جزء سوم قرآن کریم که در شبستان بزرگ امام خمینی (ره) آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد، با بیان اینکه اگر انسان در مسیر تربیت همراه با راهبر مصلح و معیار حرکت کند به مقصد نهایی خود خواهد رسید، گفت: این در حالی است که اگر  انسان از مسیر منحرف شده و در صراط طاغوت قرار گیرد، هرگز به مقصد خود دست نخواهد یافت.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: همان‌گونه که اولیاء الهی مردم را برای نیل به هدف زندگی انسانی راهبری می‌کنند شیاطین نیز با ترفندهای خود برای منحرف کردن آن‌ها تلاش می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم ترساندن انسان از فقر ناشی از دین‌داری و امر به‌کارهای زشت و ناپسند را دو راهکار شیطان برای انحراف انسان از صراط مستقیم عنوان کرد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری عوامل و پیامدهای انحراف در قلب را دیگر پیام جزء سوم قران کریم برمدار آیه ۷ سوره آل‌عمران عنوان کرد، گفت: ارتکاب معصیت حقیقتی است که قلب‌ها را دچار انحراف می‌کند؛ بر این اساس ویژگی قلب منحرف چنین توصیف می‌شود که قلب منحرف همانند آینه مقعر و آینه محدب حقیقت را غیر از واقعیت موجود نشان می‌دهد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج ابوالقاسم  با اشاره به آیه ۳۸ سوره آل عمران گفت: به استناد این آیه یکی از دعاهایی که همواره در حق انسان مستجاب می شود، دعای پدر و مادر برای عاقبت به خیری انسان است.

وی یادآور شد: مال حرام انسان را از مسیر تربیت منحرف می کند به همین دلیل انسان باید از مال حرام حتی اندک آن پرهیز کند.

انتهای پیام/۱۱۲