استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه غیبت آویزان شدن از شاخه های آتش است، گفت: اشتغال به خود و شکر خداوند انسان را از رذیله غیبت حفظ می کند.

به گزار ش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم رییس میرزایی، با اشاره به اینکه یکی از رذایل اخلاقی که امام علی(ع) در نهج البلاغه به شدت از آن نهی کرده  غیبت است، گفت: امام علی(ع) در نهج البلاغه می فرمایند که انسان ناتوان برای انتقام گرفتن از دشمنان و یا به علت حسد نسبت به دیگران اقدام به غیبت و بدجویی از دیگران می کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه متأسفانه در جامعه ما غیبت به امری شایع تبدیل شده است، گفت: غیبت در زمره گناهان کبیره است و انسان باید بداند که گناهان کبیره از جمله گناهانی است که حرمت داشته و قلب انسان را تیره و کدر می کند.

رییس میرزایی با بیان اینکه حتی بدگویی از دشمن براساس سخن امام علی(ع) شاسته نیست، گفت: مؤمن هرگز از دشمن خود انتقاد نمی کند چه رسد به اینکه بخواهد از برادر ایمانی خود بد گویی کند.

وی افزود: یکی از شاخصه های بسیار پسندیده اهل ایمان این است که از دیگران عیب جویی نمی کنند زیرا به رفع عیوب خود مشغول بوده و شکر گزار نعمات خداوند هستند.

استاد حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: امام علی(ع) در خطبه ۱۴۱ نهج البلاغه راهکار دران غیبت را اشتغال به خود و شکر خداوند عنوان کرده و می فرمایند اهل ایمان چه سرگرم رفع عیوب خود بوده و به شکر نعمات الهی مشغول هستند هرگز از دیگران غیبت نمی کنند.

خانم رییس میرزایی با بیان اینکه غیب یعین پشت سر دیگران حرف زدن، ادامه داد: انسان باید مراقب باشد زیرا با گفتن جمله هایی مانند اینکه غیبتش نشود، برای مثال و این قیبل جملات نمی توان حرمت غیبت را از بین برد.

وی افزود: انسان از کسی که غیبت می کند باید از او طلب حلالیت کند زیرا حق الناس مرتکب شده است و حق الناس از اموری است که جز با طلب بخشش و توبه نمی توان اثرات آن را از بین برد.

استاد حوزه علمیه خواهران یادآور شد: غیبت آویزان شدن از شاخه های آتش است و کسی که از شاخه های آتش آویزان شود باید بداند که سقوط به قعر آتش در انتظار اوست بنابراین باید به مرور زمان خود را از گناه غیبت پاک کند.

انتهای پیام/۱۱۲/