استاد حوزه علمیه خواهران گفت:  رسول خدا(ص) درباره اهمیت پوشش می فرمایند که« پوشش نشانه بی نیازی انسان است و سه چیز موجب شادابی و نشاط انسان می شود و آن سه چیز بوی خوش، پوشش ملایم و نوشیدن عسل هستند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم مجیدی،امروز در شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها با اشاره به اینکه نیکوترین چیزی که خداوند پس از خلقت انسان برای او آفرید و حضرت آدم و حوا در پناه آن در میان بهشتیان ظاهر شدند، پوشش است، گفت: رسول خدا(ص) درباره اهمیت پوشش می فرمایند که« پوشش نشانه بی نیازی انسان است و سه چیز موجب شادابی و نشاط انسان می شود و آن سه چیز بوی خوش، پوشش ملایم و نوشیدن عسل هستند.

وی با اشاره به اینکه پوشش به قدری اهمیت دارد که حتی انسان در هنگام رفتن به حمام باید عورت خود را بپوشاند، افزود: اگر کسی در حمام پوشیده نباشد و دیگری او را ببیند رسول خدا(ص) هر دو را لعنت می کند.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: امام علی(ع) می فرمایند که اگر کسی بدون پوشش و عریان باشد شیطان به او به چشم طمع نگاه می کند بنابراین خود را همواره بپوشایند.

خانم مجیدی با اشاره به اینکه انسان باید کفش ها و لباس های سبک و راحت بپوشاند، گفت: شرع مقدس اسلام انسان را از پوشیدن لباس های تنگ و چسبان نهی کرده بنابراین انسان باید لباسی را بپوشند که تنگ نباشد و مناسب شأن او باشد و پوشش به ویژه در مورد بانوان از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: انسان نباید در زمینه پوشش و کفش تنوع طلب باشد بلکه باید براساس نیاز خود خریداری کند همانطور که اهل بیت(ع) لباس های زیادی نداشتند و تا لباسی کهنه نمی شد از خریدن لباس نو چر هیز کرده اما همیشه لباس های آنها پاکیزه بود.

استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید بر اینکه پیامبر خدا(ص) می فرمایند که اگر مردان و زنان امت من از پوشیدن کفش های وصله دار دریغ نکنند خداوند بر آنها آسان می گیرد.

خانم مجیدی ادامه داد: انسان زمانی که می خواهد لباس خود را از تن بیرون کند باید بر آن بسم الله بگوید و آن را تا کند.

وی افزود: امام علی(ع) می فرمایند که هرکس به ادامه زندگی علاقه مند است کفش و لباس سبک و مناسب بر تن کند.

استاد حوزه علمیه خواهران یادآور شد: امام رضا(ع) هرگاه لباس نویی را برای خود خریداری می کردند آن لباس را از سمت راست بر تن کرده و بر کاسه ای آب ده مرتبه سوره قدر، ده مرتبه سوره توحید و ده مرتبه سوره کافرون را می خواندند و پس از آن آب به لباس پاشیده و می فرمودند هرکس هنگام پوشیدن لباس نو این عمل را انجام دهد مادامی که نخی از آن لباس باقی است در ناز نعمت به سر می برد.

انتهای پیام/۱۱۲/