من عاشق دختر هستم به همین خاطر او را مانند سه ساله امام حسین(ع) در پناه چادر قرار می دهم تا زینبی باشد برای عاشورای های زمان و مانند حضرت معصومه مرهمی باشد بر غربت برادر و امام عصر خویش؛ حجاب سبک من است همانگونه که سبک حضرت معصومه(س) بود.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، وقتی وارد حریم کبریایی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله می شوی می توانی حضور اقوام با لباس های رنگارنگ را مشاهده کنی که با یک عقیده واحد مشتاقانه به زیارت خورشید قم آمده اند.

در میان این جمعیت زیباترین چیزی که توجه تو را به خود جلب می کند حضور بانوانی است که پوشش کاملی بر تن دارند و شاید رنگ چادر شان مشکی باشد ولی این چادر مشکی ابهت خاصی به این بانوان بخشیده، ابهتی که هر کسی را ناخواسته به تکریم آنها وا می دارد.

در میان جمعیت در بخش کتابخانه رواق حضرت خدیجه سلام الله علهیا بانویی را دیدم که با سه دختر بچه نشست بود و این دختر بچه ها با وجود اینکه سن و سال کمی داشتند پوشش کاملی بر تن کرده و این پوشش کامل جلوه و زیبایی خاص به این دختر بچه ها بخشیده بود.

در کنار مادرشان نشستم و از او پرسیدم« برای این بچه زود نیست که اینچنین پوششی داشته باشند» مادرشان در پاسخ به من گفت که نه اتفاقا برای بندگی خدا دیر هم شده است.

از او پرسیدم خدا که چادر را به دختر زیر سن بلوغ واجب نکرده است این بچه ها با این پوشش در گرمی هوا اذیت نمی شوند.

مادرشان در پاسخ به من گفت که من دخترهای خود را زهرا، زینب و فاطمه نامگذاری کرده ام و شما به من بگوید آیا انسان باید در خور نامی که برایش انتخاب می شود باشد یانه؟

من در پاسخ به او گفتم اصل اسلامی این است که انسان شایستگی نامش را داشته باشد.

به من گفت شما بگویید حضرت زهرا(س) حضرت زینب(س) از چه سنی پوشش کامل داشتند گفتم مشخص است از همان دوران کودکی.

او گفت پس ببین اگر می خواهی دخترانت شبیه حضرت زهرا سلام الله علیها و دختران ایشان باشند باید از همان ابتدا پوشش کامل را به آنها یاد بدهی زیرا سن تکلیف، زیباترین تولد آدمی در زندگانی و ورود به حریم کبریایی بندگی خداوند است و اگر می خواهی که دخترت و پسرت این ورود مقدس را با حضور قلب و با تمام وجود حس کنند باید از همان ابتدا آنها را بنده تربیت کنی نه آزاد.

از او پرسیدم همه می گویند حجاب محدودیت است آیا دختران شما با این سن کم با حجاب می توانند بچگی کنند زیرا حجاب ابهت دارد و ابهت حجاب به انسان اجازه نمی دهد که در اجتماع به راحتی رفتار کند.

مادر دختران که الان به مدد صحبت نامش را پرسیدم و خانم محمدی بود به من گفت که حجاب را برای این به سر دخترانم کرده ام که بدانند حریم چیست، دختران  من باید  بدانند که در خانه آزاد هستن، می توانند لباس های رنگی اما کامل بپوشاند و می توانند هر بازی که دلشان خواست انجام دهند اما در اجتماع نه، اجتماع جای دخترانگی و زنانگی نیست.

خانم محمدی ادامه داد: شما می دانید که هیچ مردی حضرت زهرا(س) را ندید و ایشان حتی از نامحرم رو می گرفتند و باید بدانید که میزان اعمال انسان در قیامت حضرت علی(ع) است و باید دقت کرد که حضرت علی(ع) این پوشش و رفتار حضرت زهرا سلام الله علیها را قبول داشتند و به آن معتقد بودند حال شما به من پاسخ بگویید که اگر دختران خود را از همان ابتدا با پوشش کامل به اجتماع نیاوریم در قیامت چگونه می خواهیم حتی به اعمال حضرت علی(ع) به عنوان میزان اعمال نزدیک شویم

او گفت من از حضرت زهرا سلام الله علیها شرم دارم که دخترم بدون پوشش در جامعه حاضر شود و نگاه های افراد بیمار دل را به خود جذب کند هر چند که نداشتن پوشش کامل برای دختر بچه از نظر شرعی اشکال ندارد ولی شما تصور کنید با وجود این هجمه از تبلغیات آیا می توان تضمین کرد که نگاه بدی از سوی نامحرمان حتی به دختر بچه ها صورت نگیرد.

من با شینیدن این حرف ها در پاسخ به او گفتم که سخنان شما منطقی است اما چگونه به دخترهای خود یاد دادید که چادر به تن کنند در حالی که کم سن و سال هستند.

او در پاسخ به من گفت همسرم بسیار از پوشش کامل من نزد دخترانم تعریف می کند و همواره مرا تحسین می کند و وقتی دخترانم این تحسین پدر را دیدند خود عاشقانه پوشش چادر را انتخاب کردند و هر چه تقید من به پوشش کامل بیشتر شود تقید آنها نیز بیشتر می شود و من سعی می کنم همواره قصه زندگی حضرت زهرا سلام الله و جایگاه ایشان را به خوبی برای دخترانم تبیین کنیم تا آنها با شیفته شدن به شخصیت دختر پیامبر(ص) روز به روز به پوشش کامل و کرامت انسانی مقید و آشنا شوند.

با شنیدن سخن این مادر به سراغ خانم مجیدی از اساتید برجسته تاریخ اسلام و استاد حوزه علمیه خواهران رفتم ایشان در کلاسی که سیره اهل بیت(ع) را تدریس می کردند در اهمیت حجاب برای بانوان بازگو می کردند که حضرت عبدالله(ع) پدر حضرت رسول(ص) انسانی بسیار وارسته بودند و بیشتر دختران مدینه و مکه آروزی ازدواج با ایشان را داشتند اما زمانی که بر اثر حمله یهودیان جان حضرت عبدالله(ع) در معرض تهدید قرار گرفته بود و پدر حضرت آمنه سلام الله علیها، جان حضرت عبدالله(ع) را نجات داده بودند زمانی که عبدالمطلب(ع) برای قدر دانی از پدر حضرت آمنه سلام الله علیها رفته بودند و مادر حضرت عبدالله(ع) حضرت آمنه سلام الله را دیدند و وقتی متوجه شدند که این دختر از دخترانی بسیار با حیا و عفیف است که با وجود زندگی در عصر جاهلیت تاکنون هیچ مردی او را ندیده است با وجود که پدر حضرت آمنه سلام الله علیها چندان مشهور و ثروتمند نبود باز مادر حضرت عبدالله(ع) حضرت آمنه سلام الله را به عنوان همسر ایشان انتخاب کردند تا از این ازدواج مبارک، مولدی با برکت یعنی همان حضرت رسول(ص) متولد شود.

همچنین خانم مجیدی بیان کردند که حضرت رسول(ص) در هنگام انتخاب همسر، طاهر ترین دختر قریش که علیرغم اشتغال به تجارت هیچ مردی او را ندیده بود را به همسری انتخاب کردند و ایشان در ادامه بیان کردند که مادران اهل بیت(ع) با وجود اینکه کنیزانی از اقوام مختلف بودند ولی در میان قوم خود به حجاب و عفاف شهرت داشتند و به همین دلیل ائمه معصوم با این بانوان ازدواج کردند.

استاد حوزه علمیه خواهران حجاب را پوشش بهشتیان عنوان کردند، گفت: حجاب اولین نقش را در سیره اهل بیت(ع) در عرصه تربیت فرزند دارد و باید دقت کرد که اهل بیت(ع) شأن زن را در زمینه تربیت معادل با قرآن می دانند و زنی می توانن مانند قرآن انسان ساز باشد که بتواند در پناه حجاب خود را از گزند حوادث دور کند.

باید دقت کرد که همانگونه که خانم مجیدی بیان می کردند ریشه مشکلات امروز جامعه، افزایش طلاق و افزایش سن ازدواج در پرده دری و بی حیایی زنان است و مادری که حجاب ندارد نمی تواند حتی یک انسان سالم تربیت کند.

می می خواهم دختر محجبه باشد تا ذریه ای همچون حضرت ابراهیم(ع) داشته باشد.

من به دخترم عشق می ورزم؛ بنابراین او را در پناه چادر بیمه می کنم تا بهشتی شود و در بهشت بتواند در جوار سیده النساء العالمین قرار گرفته و از حضرت معصومه سلام الله علیها به عنوان دختر محجبه و پاک اهل بیت(ع) شرمنده نباشد و مانند بانوی شهر قم معدن و ذخیره انسان سازی شود تا همچون حضرت معصومه سلام الله علیها آرمگاه او دیر باشد به سوی بهشت.

من عاشق دختر هستم به همین خاطر او را مانند سه ساله امام حسین(ع) در پناه چادر قرار می دهم تا زینبی باشد برای عاشورای های زمان.

من دخترم را در پناه چادر قرار می دهم چون نمی خواهم تن نحیف و ظرافت زنانه او آماج نگاه های آلوده شده و هر انسانی بیمار دلی در میوه دل من رسوخ کند و او را از بهشت دور کند.

من دخترم را از نگاه های نامحرمان حفظ می کنم چون می خواهم همسری پاک همچون مردان نیک روزگار داشته باشد و نسلی را تربیت کند که من به او و نسلش افتخار  کنم.

حجاب نه مصونیت بلکه حق من است تا در پناه این حق و قانون واجب الهی بتوانم ارزشمند ترین گنج خود را از تاراج حفظ کنم.

حجاب حق من است و با هیچ کس در مورد آن سازش نکرده و شوخی ندارم و اجازه نمی دهم هیچ کس این حق را از من به بهانه حمایت از من سلب کند.

من به جای اینکه آروزی حضور در ورزشگاه ها و در میان مردان نامحرم را داشته باشم تا به این وسیله بتوانم جلب توجه کنم به مسجد می روم و با چادرم حمایت عالی ترین موجود کائنات یعنی حضرت حق را برای خود و دخترانم جمع می کنم تا توشه ای برای دنیا و آخرت من باشد.

حجاب سبک من است که همانگونه که سبک حضرت معصومه سلام الله علیها بود.

انتهای پیام/۱۱۲