برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها ظهر امروز طی نشستی خبری توسط معاون اجرایی آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) تشریح شد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، محمدجواد جهانگیرزاده ظهر امروز طی نشست خبری که به مناسبت دهه کرامت در سالن جلسات نجمه خاتون(س) کتابخانه حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه شعار دهه کرامت امسال «در شادی اهل بیت(ع) شاد باشیم» است، اظهار کرد: ستاد آیین‌های فاطمی یک ماه قبل از دهه کرامت بیش از چهار جلسه تشکیل داده که در این جلسات بیش از ۸۰۰ فعالیت در قالب ۸۰ برنامه برای این دهه برنامه‌ریزی شده است.

معاون اجرایی آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) با بیان اینکه امسال نسبت به اجرایی کردن شعار دهه کرامت نگاه متفاوتی داریم، اضافه کرد: برای ایام دهه کرامت نام‌گذاری‌ها انجام شده است که در هر روز برنامه‌های مرتبط با نام آن روز دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال در روز میلاد حضرت معصومه سلام‌الله علیها همزمان با سوم مردادماه مراسمی را در شبستان امام خمینی(ره) برگزار می‌کنیم که برای این مراسم مدیحه‌سرایی میثم مطیعی و سخنرانی آیت سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع)، شیخ رئیس بنیاد امام رضا(ع) و آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی برنامه‌ریزی شده است.

جهانگیرزاده یادآور شد: از تولیت عتبه‌های کاظمی، حسینی، علوی، قدس رضوی، شاهچراغ، حضرت عبدالعظیم حسنی و مسجد مقدس جمکران دعوت شده‌اند تا در روز میلاد حضرت معصومه سلام‌الله علیها میهمان آستان مقدس باشند و در مراسم افتتاحیه دهه کرامت شرکت کنند.

وی از اعزام کاروان سفیران کریمه به ۱۰ استان مختلف کشور یاد کرد و گفت:‌ این افراد علاوه بر حضور در استان‌های مختلف در داخل استان قم نیز ۳۵ برنامه محوری را دنبال می‌کنند که دیدار با خانواده شهدا، خوش‌آمدگویی به مسافران، بازدید از بیمارستان‌ها و غبارروبی مزار شهدای گمنام و امامزادگان از جمله این برنامه‌هاست.

جهانگیرزاده با بیان اینکه سفیران کریمه به منظور ایجاد اتحاد و همبستگی میان مسلمانان در کشورهای مختلف حضور می‌یابند، تصریح کرد: امسال در شب میلاد حضرت معصومه سلام‌الله علیها همزمان با دوم مردادماه برنامه مردمی جشن کرامت را با محوریت طرح بزرگ «نذر شادی» در میدان آستان برگزار می‌کنیم.

وی تشکیل قرارگاه‌های مردمی با محوریت ۳۵ ایستگاه صلواتی در صحن‌های جوادالائمه(ع) و جامع فاطمی را از دیگر برنامه‌های دهه کرامت برشمرد و عنوان کرد: در ایام دهه کرامت طرح‌های عمرانی آستان مقدس نیز دنبال می‌شود که یکی از آنها رونمایی از پنجره فولاد در ضلع غربی حرم مطهر حدفاصل رواق شهید مطهری و صحن مسجد اعظم است که در صبح روز میلاد حضرت معصومه سلام‌الله علیها برگزار می‌شود.

رئیس ستاد آیین‌های فاطمی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها همچنین در پایان این نشست از برگزاری آیین خطبه‌خوانی خادمان حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها با حضور اصحاب رسانه استان خبر داد.

انتهای پیام/۱۱۵