رئیس هیأت مدیره خانه مطبوعات استان قم گفت: رسیدگی به تخلفات صنفی به عنوان یکی از اولویت‌های این مجموعه مورد توجه قرار گرفته است چرا که اگر شکایتی توسط فرد یا مجموعه‌ای از رسانه‌ای مطرح می‌شود باید در مرحله نخست در خانه مطبوعات مطرح شود تا اگر به نتیجه این نرسید در مرحله بعد توسط مجموعه‌های قضایی دنبال شود.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، مرتضی داستانی ظهر امروز در دیدار اعضای خانه مطبوعات استان قم با تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) انجام شد، با بیان اینکه رسانه در دنیای امروز بسیار گسترش یافته است، اظهار کرد: این توسعه به میزانی بوده است که در حوزه رسانه‌ای به خبرنگارهای شهروند رسیده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه خانه مطبوعات استان قم برای رسیدگی به مشکلات رسانه‌ها و خبرنگاران فعالیت خود را دنبال می‌کند، اضافه کرد: این مجموعه تلاش می‌کند تا دغدغه‌های خبرنگاران را رفع کند.

رئیس هیأت مدیره خانه مطبوعات استان قم خاطرنشان کرد: رسیدگی به تخلفات صنفی به عنوان یکی از اولویت‌های این مجموعه مورد توجه قرار گرفته است چرا که اگر شکایتی توسط فرد یا مجموعه‌ای از رسانه‌ای مطرح می‌شود باید در مرحله نخست در خانه مطبوعات مطرح شود تا اگر به نتیجه این نرسید در مرحله بعد توسط مجموعه‌های قضایی دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه در رسیدگی به شکایت از رسانه‌ها گاهی شأن رسانه و خبرنگار رعایت نمی‌شود، عنوان کرد: امیدواریم در مورد رفع این مشکل مسؤولان استانی مشارکت لازم را داشته باشند تا با مشکل خاصی مواجه نباشیم.

داستانی بررسی عضویت خبرنگاران و ارائه آموزش‌های حرفه‌ای ویژه خبرنگاران را از دیگر اولویت‌های مورد توجه خانه مطبوعات دانست و گفت: رسانه‌های قم به ویژه رسانه‌های فعال در حوزه دین به علت عقب‌ماندگی از آموزش‌ها و تکنولوژی‌ها نوین تا کنون نتوانسته به جایگاه مورد نظر برسند در حالی که برای رسیدن به جایگاه مورد نظر باید آموزش‌های لازم دنبال شود.

وی یادآور شد: خانه مطبوعات سال‌هاست فعالیت خود را دنبال می‌کند اما میزان فعالیت این مجموعه در دوره‌های مختلف دچار فراز و نشیب‌هایی شده است.

انتهای پیام/۱۱۵