رئیس اداره رواق خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، از فعالیت هزار و ۸۰۰ خادم افتخاری خواهر در حرم کریمه اهل بیت خبر داد.

فاطمه نادری در گفت و گو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه در هر سال و در هر ماه تعداد زیادی از بانوان در لیست ثبت نام برای خدامی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها هستند، گفت: خدمت به اهل بیت(ع) به ویژه حضرت معصومه سلام الله علیها آروزی هر مشتاقی است به همین دلیل لیست ثبت نام ها برای خادم افتخاری هر ماه لیستی بسیار طولانی است و بیش از هزاران نفر هر ماه در نوبت انتظار برای حضور در آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها به عنوان خادم هستند اما با توجه به محدودیت آستان برای پذیرش هر سال تنها عده ای محدود پذیرش می شوند.

وی افزود: تنها بانوان قمی مشتاق خدمت به آستان حضرت معصومه سلام الله علیها نیستند بلکه همواره بانوانی از گوشه و کنار ایران و استان های مجاور در لیست خدام افتخاری ثبت نام می کنند.

رئیس اداره رواق خواهران آستان مقدس افزود: در حال حاضر هزار و ۸۰۰ خادم افتخاری خواهر به عنوان دربان، انتظامات و کفشدار در آستان پذیرش شده و مشغول به کار هستند.

نادری یادآور شد: اگر عشق به اهل بیت(ع) و خدمت به این خاندان نباشد خدام حاضر نمی شوند که در لیست انتظار چند ماهه منتظر شوند تا بتوانند به عنوان خادم پذیرفته شوند و این عشق است که خدام را در ساعات مختلف روز از خانه و کاشانه به آستان بانوی کرامت کشانده و همین عشق موجب خدمت صادقانه به آستان بانوی کرامت شده است به گونه ای بیشتر امور آستان با همکاری خدام افتخاری اعم از خواهر و برادر اداره می شود.

انتهای پیام/۱۱۲