استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) گفت: طبق حدیث این امام همام بالاترین بهره دنیا و آخرت برای انسان، رضایت امام است

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم خدایی، استاد حوزه علمیه خواهران، در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها با اشاره به ویژگی های شخصیتی امام رضا(ع) گفت: حضرت رسول(ص) در خصوص ویژگی های شخصیتی اهل بیت(ع) از جمله امام رضا(ع) می فرمایند«آگاه باشيد، نيكان عترت من و شاخه هاى درخت وجود من، در خردسالى، خردمندترين و در بزرگسالى، داناترين مردمند. آنها را تعليم ندهيد، زيرا آنان از شما داناترند. هيچ گاه شما را از دروازه هدايت، بيرون نساخته و در گمراهى وارد نخواهند كرد».

وی افزود: این حدیث حضرت رسول(ص) نشان می دهد که اهل بیت(ع) فرزانه ترین انسان های روی زمین هستند و امام رضا(ع) هم یکی از شاخصه هیا بارز این حدیث هستند به گونه ای که آگاهی و تسلط ایشان بر علوم سایر ادیان در مناظراتی که مأمون ترتیب بود تحیر همگان را آشکار کرد.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به این علم برای اهل بیت(ع) وسیله دعوت به دین بود، گفت: متأسفانه امروز جایگاه علمی عده ای را آن چنان دچار کبر و غرور می کند که بندگی خدا را یاد می برند در حالی که علم اگر نافع باشد انسان را جز در مسیر بندگی خدا هدایت نخواهد کرد.

خانم خدایی با بیان اینکه مادران باید از این شاخصه رفتاری امام رضا(ع) الگو برداری کنند، گفت: متأسفانه عده ای تنها به تربیت و تقویت علمی فرزندان خود توجه داشته و در کنار علم آموزی آداب بندگی خدا را به فرزند خود آموزش نمی دهند در نتیجه فرزندانشان در بزرگسالی به واسطه علم غرور علمی از خدا دور می شود در حالی که رسالت اصلی تربیت والدین بنده پروری است.

وی افزود: یک عالم در اسلام زمانی ارزشمند است که بتواند از علم خود در راستای دعوت به دین خدا استفاده کند همانطور که امام رضا(ع) به این شکل بودند.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) ادامه داد: امام رضا(ع) خطاب به یونس بن عبدالرحمن از یاران خویش می فرمایند« اين گونه مسائل و صحبت ها اهميّتى ندارد( بدگویی مردم نسبت به تو)، زمانى كه امام تو، از تو راضى و خوشنود باشد هيچ جاى نگرانى و ناراحتى وجود ندارد».

خانم خدایی یادآور شد: بر این اساس باید در زندگی خود همواره تلاش کنیم تا جایی که می توانیم رضایت امام که همان رضایت خداوند متعال است را به دست آوریم زیرا تنها چیزی که در آخرت به حال انسان سود بخش است همین موضوع خواهد بود و حرف و سخن مردم هیچ اهمیتی ندارد.

انتهای پیام/۱۱۲