همزمان با شهادت امام جواد علیه السلام، مراسم عزاداری و سوگواری ویژه بانوان صبح امروز در رواق حضرت خدیجه حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، مراسم سالروز شهادت امام جواد(ع) ویژه بانوان از سوی امور فرهنگی خواهران در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها برگزار شد.

در این مراسم خانم دریاباری، استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به ابعاد شخصیتی امام جواد(ع)گفت: دوران امامت امام جواد(ع) دوران آمادگی شیعه برای عصر غیبت کبرای امام زمان(عج) است و علت اینکه امام جواد(ع) در سن کم به مقام امامت رسیدند این بود که جامعه شیعی برای پذیرش امامی با سن کم در عصر غیبت آماده شوند.

وی افزود: امام جواد(ع) با وجود اینکه سن کمی داشتند مانند پدران خود از مرتبه علمی بسیاری بالایی برخوردار بودند به گونه ای که جواب پرسش های مردم و علمای زمان خود را داده و علمای زمان ایشان از دوست تا دشمن به علم و عالم بودند امام شهادت می دادند.

استاد حوزه علمیه خواهران یادآور شد: امام جواد(ع) با مدیریت فرهنگی جریان های زمان خود توانستند نهضت امام رضا(ع) را برای ایجاد وحدت میان شیعه کامل کرده و ایشان بسترهای لازم را برای ائمه بعد از خود فراهم کرده و به شیعیان نشان دادند که مقام امامت، مقامی است که سن و سال نمی شناسد و اگر خداوند بخواهد می تواند مقام امامت را حتی در ۹ سالگی به یک نفر اعطا کند.

لازم به ذکر است، این مراسم با مداحی خانم خودکار به پایان رسید.

انتهای پیام/۱۱۲