استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها نه به عنوان همسر بلکه به عنوان امام از امام علی(ع) با تبعیت محض دفاع کردند، گفت: شرط قبول اعمالی پذیرش ولایت امام علی(ع) و فرزندان معصومشان است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم رابودان، در رواق حضرت خدیجه حرم مطهر با بیان اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها دارای شأن عظیم بوده و خداوند ایشان را خیر کثیر برای عالمیان می دانند، گفت: تمام مقامات حضرت زهرا سلام الله علیها تنها در پناه یک چیز قابل توصیف و وصف است و آن ولایت مداری ایشان است.

وی افزود: رابطه حضرت زهرا سلام الله علیها و امام علی(ع) تنها رابطه همسری نبود و هرکس که تصور کند که این بانو تنها در مقام حمایت از شوهر وارد میدان شد و از امام علی(ع) دفاع کرده باید بداند که دفاع ایشان از امام علی نه به عنوان همسر بلکه به عنوان امام بود و حضرت زهرا سلام الله علیها نیز مانند تمامی انسان های مؤمن ولایت امام علی(ع) و فرزندانشان را پذیرفته بودند.

استاد حوزه علمه خواهران با بیان اینکه دفاع از ولایت حضرت زهرا سلام الله علیها را به مسجد کشاند و ایشان در مسجد خطبه فدکیه را ایراد کردند، ادامه داد: این خطبه چنان از نظر مقام معارف دینی و علمی برجسته بود که همه تصور کردند که حضرت رسول(ص) پای در مسجد گذاشته و برای ایشان سخنرانی می کند.

خام رابودان با بیان اینکه به تأکید خود همسران پیامبر(ص) از جمله عایشه شبیه ترین فرد در خلق و خو به حضرت رسول(ص) حضرت زهرا سلام الله علیها بودند، گفت: حرص و تمام دیدگان مردم آن زمان را کور کرده و همین حرص و طمع بود که زمینه انحراف از امام شناسی و امام مداری را فراهم کرد و موجب شد در طول تاریخ با وجود خطبه غدیر و سندیت آن هزاران نفر آخرین ابلاغ رسول خدا(ص) را نشنیده گرفته و در مسیری غیر از مسیر ولایت معصوم(ع) حرکت کنند.

وی افزود: باید دقت کرد که شرط قبولی اعمال، امام شناسی است و تبعیت از امام معصوم است و تا کسی به این شرط نرسد شاید اعمال خود را درست انجام دهد اما این صحت مساوی قبولی اعمال نیست چرا که همانطور که در آیات قرآن کریم آمده و بر مسأله غدیر تأکید شده، اسلام زمانی کامل بوده و کامل ترین دین است که با امام شناسی همراه باشد در غیر این صورت اسلام از انسان پذیرفته نیست.

استاد حوزه علمیه خواهران یادآور شد: مادر مؤمن، مادری است که فرزندان خود را شیعه امام علی(ع) تربیت می کند و منظور از شیعه امام علی (ع) کسی است که مانند حضرت زهرا سلام الله علیها در سخت ترین شرایط برای دفاع از مقام امامت با تبعیت محض از امام وارد میدان شده و نخستین شهید راه ولایت شود.

انتهای پیام/۱۱۲