سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه انسان برای پیمودن راه کمال به توفیقات و امدادهای الهی نیازمند است، گفت: اعمال صالح و دل بریدن از غیر خدا شرط دست یابی به این امدادها و توفیقات الهی است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام شهیدی، در شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه انسان در مسیر هدایت به توفیق از جانب خداوند نیاز دارد، گفت: در قرآن کریم بیان شده که«و يَرزُقهُ مِن حَيثُ لايَحتَسِب» یعنی بسیار از روزی هایی که به انسان می رسد بدون حساب است و این یکی از توفیقات خداوند به انسان است.

وی افزود: مهم ترین خواسته های انسان از درگاه الهی باید توفیق و کسب روزهایی بی حساب باشد زیرا انسان به واسطه این توفقیات به کمال می رسد و این توفیقات تنها با دعای خیر دیگران و بندگی خداوند نصیب انسان می شود.

سخنران حرم حضرت معصومه سلام الله علیها ادامه داد: اگر توفیق خداوند نصیب انسان شود امدادهای الهی خداوند نیز شامل حال او خواهد شد و این امدادها انسان را در مسیر بندگی خدا یاری کرده و در مسیر بندگی به انسان قوت و قدرت می دهد.

حجت الاسلام شهیدی اظهار کرد: توفیقات الهی نتیجه اعمال انسان است و انسان نباید به خاطر این توفیقات به خود مغرور شود.

وی با اشاره به راهکارهای دست یابی به امدادهای الهی در زندگی انسان گفت: خداوند یکتا وعده داده است که اگر از او کمک و یاری خواسته شود بی شک یاری رسان بندگانش خواهد بود؛ اما باید توجه داشت که این امدادرسانی یک شرط مهم و اساسی دارد که عدم تحقق آن برابر با عدم یاری از سوی خداوند است.

سخنران حرم مطهر حضرت معصومه  سلام الله علیها افزود: امام صادق(ع) در این زمینه می فرمایند«خداى عز و جل به داوود(ع) وحى فرستاد كه هیچ یك از بندگانم بدون توجه به احدى از مخلوقم به من پناهنده نشود كه من بدانم نیت و قصد او همین است، سپس آسمان ها و زمین و هر كه در آن هاست با او نیرنگ بازند، جز آنكه راه چاره از میان آن ها را برایش فراهم آورم و هیچ یك از بندگانم به یكى از مخلوقم پناه نبرد كه بدانم قصدش همانست، جز آنكه اسباب و وسائل آسمانها و زمین را از دستش ببرم و زمین زیر پایش را فرو برم و به هر وادى هلاكتى افتد باك ندارم».

سخنران حرم حضرت معصومه سلام الله علیها یادآور شد: براساس این حدیث به جز اعمال پسندیده مهم ترین شرط دست یابی به توفیقات و امدادهای الهی دل بریدن از غیر خداوند است که امام صادق(ع) در این زمینه در یکم حدیث نورانی می فرمایند«چون یكى از شما بخواهد هر چه از پروردگارش سوال كند، به او عطا كند، باید از مردم مأیوس شود، و امیدى جز به خدا نداشته باشد، چون خداى عز و جل این را از دلش می فهمد و اگر انسان این چنین شود هر چه از خدا بخواهد، خدا به او عطا می کند.