تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: اعتماد و تکیه به نیروهای داخلی از نکات مثبت مدیریت اسلامی است و هر مجموعه ای باید با امکانات موجود خود علی رغم محدودیت ها به بهترین نحو فعالیت های خود را انجام دهد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی در جمع مدیران و معاونان حرم کریمه اهل بیت(ع) گفت: در مجموعه های مدیریتی باید نگاه ها به ظرفیت های درون سازمانی و در عین حال تلاش برای جذب ظرفیت های بیرونی باشد.

امام جمعه قم افزود: استفاده از ظرفیت ها و امکانات موجود در یک مجموعه روش بسیار مناسب و بر مبنای اصول مدیریت اسلامی است که هر مدیری باید به آن توجه جدی و کافی را داشته باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها خاطر نشان کرد: نبی گرامی اسلام در تبلیغ دین نیز با تکیه بر امکانات موجود و نیروهای های مخلص به تیلغ دین پرداخت و باعث شد دین اسلام در سرزمین حجاز و دیگر بلاد گسترش پیدا کند.

آیت الله سید محمد سعیدی اضافه کرد: اعتماد و تکیه به نیروهای داخلی از نکات مثبت مدیریت اسلامی است و هر مجموعه ای باید با امکانات موجود خود علی رغم محدودیت ها به بهترین نحو فعالیت های خود را انجام دهد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اراده مدیران بر استفاده از امکانات موجود و حذف هزینه های زائد می تواند در پیشبرد اهداف تاثیر گزار باشد  چرا که ظرفیت های داخلی پیشرفت یک مجموعه را تسریع می کند.

آیت الله سعیدی در پایان تاکید کرد: در صورتی که از ظرفیت های داخلی  استفاده نشود و مجموعه در انتظار کمک های بیرونی باشد سستی و کندی در فعالیت ها ایجاد می شود و زنجیره  فعالیت ها از هم گسسته خواهد شد.

انتهای پیام /۱۱۰