امام جمعه قم گفت: در نظر داریم تا با استفاده از ظرفیت حرم کریمه اهل بیت(س)، این مکان را به یک مدرسه تبدیل کنیم تا خانم‌ها در این مکان تحصیل یافته و به رشد و کمال برسند.
به گزارش پایگاه خبری استان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در نشست مشترک مدیران آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) با مدیران مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن جلسات مجتمع امین برگزار شد، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اظهار کرد: خانم‌ها همانند آقایان در جامعه جایگاه ویژه‌ای دارند و باید به عنوان یک خانم در جامعه فعالیت‌های مخصوص به خود را انجام دهند.
وی افزود: امام صادق علیه سلام نیز در طول عمر پر برکت خود به شاگردانشان آموزش‌های بسیاری در راستای بها دادن به خانم‌ها و شرکت دادن آن‌ها در اجتماع داده‌اند.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به فعالیت‌ها و خدمات حضرت خدیجه(س) و حضرت زهرا سلام‌الله علیها به اسلام، عنوان کرد: حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها نیز که امروز افتخار هم‌جواری با این بانوی بزرگوار را داریم از بانوانی است که هم در مدینه و هم در زمان حجرت باشکوهشان در کمال عفاف و حجاب خدمات شایانی به دین اسلام کردند.
وی با بیان اینکه خانم‌ها با توجه به روش زندگی بانوان بزرگوار اسلام می‌توانند در زندگی و اجتماع مفید واقع شوند، مطرح کرد: خوشبختانه خانم‌ها از نظر دقت، حوصله و وقت‌گذاری به طور نسبی و در مجموع برجسته‌تر از آقایان هستند که باید از این ظرفیت بالای خانم‌ها به شیوه مطلوبی استفاده کرد.
آیت‌الله سعیدی با اشاره به احکام خاصی که مخصوص خانم‌هاست، خاطرنشان کرد: همانطور که خداوند احکام خاصی را برای خانم‌ها قرار داده است ما نیز باید در بحث آموزش و تربیت آن‌ها امتیازات مخصوصی قرار دهیم.
وی اضافه کرد: در اوایل انقلاب یکی از بزرگترین مشکلات طلبه‌ها این بود که بعد از ازدواج آن طلبه از نظر روحی و فکری رشد می‌کرد اما همسر او در همان سطح پایین فکری می‌ماند که موجب وجود یک اختلاف و تضاد در خانواده می‌شد اما به مرور زمان با تاسیس مکان‌هایی مانند جامۀ الزهرا خانم‌ها نیز توانستند هم‌پای آقایان رشد کنند و دیگر شاهد این تضاد و اختلاف در خانواده‌ها نباشیم.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به اینکه پذیرش و استقبال خانم‌ها در مراکز و حوزه‌های علمیه بیش‌تر از آقایان است، تصریح کرد: آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) نیز در راستای آموزش و تربیت زنان و بها دادن به آن‌ها در جامعه از هیچ تلاشی سرباز نمی‌زند و از همه ظرفیت خود در این عرصه استفاده می‌کند.
وی در پایان از حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها به عنوان تنها حرم بانو که در جامعه اسلامی فعالیت دارد و دومین حرم فعال در ایران یاد کرد و گفت: در نظر داریم تا با استفاده از ظرفیت حرم کریمه اهل بیت(س)، این مکان را به یک مدرسه تبدیل کنیم تا خانم‌ها در این مکان تحصیل یافته و به رشد و کمال برسند.
انتهای پیام/ ۱۱۵