استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه تغذیه مناسب از ارکان تربیت اسلامی است، گفت: خداوند از ما می خواهد که فرزندانی سالم و صالح تربیت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم شاه جعفری، عصر پنجشنبه در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها با اشاره به اینکه خداوند از ما می خواهد در کنار فرزندان صالح و مؤمن فرزندان صالحی را تربیت کنیم، گفت: متأسفانه مادران امروز نسبت به تغذیه مناسب کودکان خود بی توجه بوده و هر غذایی را به فرزند خود می دهند در حالی که غذای سالم در رشد عقل و تقویت حافظه انسان و سلامت انسان نقش بسیار مهمی دارد.

وی افزود: فرزند و بدن در نزد انسان امانت خداوند است و انسان باید از این امانت به بهترین شکل ممکن نگه داری کند.

استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید بر اینکه متأسفانه اشتغال غیر ضروری مادران سلامت کودکان به ویژه نوزادان را در معرض خطر قرار داده است، تصریح کرد: مادران امروز برای اینکه بتواند به کار خود ادامه دهند از شش ماهگی و یا حتی از همان نخستین روز تولد به جای شیر به کودک خود شیر خشک می دهند که باید دقت کرد توصیه اکید دین درباره مادرانی که توان شیر دهی دارند این است که فرزندان خود را تا دو سال کامل از شیر خود تغذیه کنند.

وی افزود: پس از دو سال نیز مادر باید غذای مناسب در اختیار کودک خود قرار دهد و نمی تواند از هر غذایی که بر سر سفره است به کودک خود بدهد زیرا معده کودک هنوز به اندازه کافی رشد نکرده است.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به روایت های در مورد مصرف غذا گفت: امام رضا(ع) می فرمایند که خوردن زیاد گوشت حیوانات وحشی عقل انسان را کاهش می دهد و ایشان همچنین خوردن «به» و سرکه را مایه رشد و فزونی عقل عنوان می کنند.

خانم شاه جعفری ادامه داد: خوردن خورشت کدو موجب زیاد شدن عقل و خرد شده به همین دلیل رسول اکرم(ص) بر این موضوع تأکید ویژه ای دارند.

وی یادآور شد: امام علی(ع) انجام حجامت را مایه افزایش سلامت و صحت بدن می دانند و امام صادق(ع) می فرمایند« هرکس در ابتدای روز خود را خوشبو کند خردش تا شب با او خواهد بود».

انتهای پیام/۱۱۲