استاد حوزه علمیه قم عید غدیر را عید بیعت با امام زمان(عج) عنوان کرد، گفت: به برکت غدیر رسالت انبیاء کامل و تمام شد.

به گزارش پایگاه خبری آستان قمدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین رضایی قمی، ظهر امروز در همایش غدیریه در شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها با اشاره به اینکه غدیر روز بعیت مردم با امام زمان(عج) به عنوان وصی رسول خدا(ص) و جانشین پس از امام علی(ع) است، گفت: غدیر به حدی فضیلت دارد که برای آن بیش از ۳۰ آداب مستحب بیان شده است.

وی با بیان اینکه در عید غدیر ۱۸۰ هزار نفز از صحابه رسول خدا(س) شاهد برگزیده شدن امام علی(ع) به مقام امامت بودند، افزود: در واقعه غدیر و مسأله امامت امام علی(ع) با وجود این همه شاهد جای شک و شبهه ای نیست.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه خواندن دعای ندبه تا پایان روز و اطعام نیازمندان و مردم در روز و شب غدیر از اعمال مستحبی این روز است، تصریح کرد: اطعام یک نفر در این روز برابر با اظعام هزاران و میلیون ها نفر از انبیای الهی ، صدیقین وشهداء است.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی قمی افزود: در روز غدیر نه تنها مردان بلکه زنان نیز با امام علی(ع) از پشت پرده و از طریق دست گذاشتن در ظرف آب بیعت کردند، ادامه داد: بر همین اساس یکی از عمال روز عید غدیر عقد اخوت است که هر چند محرمیت ایجاد نمی کند ولی ایمان انسان را کامل کرده و موجب می شود که انسان در زیارت ها، دعاهای مستجاب و بهره مندی از مقام شفاعت و حضور در بهشت به واسطه برادر دینی خود بهره مند شود.

وی یادآور شد: عید غدیر یکی از بزرگترین اعیاد اسلامی است و ثواب اعمال مستحبی این عید حتی از اعمال مستحبی عید فطر نیز بیشتر است زیرا به برکت این روز دین خداوند در میان بندگان کمال شد و خداوند نعمات خود را بر بندگان تمام کرد و با امامت امام علی(ع) برنامه هدایت بشر به وسیله انبیای الهی کامل شد.

انتهای پیام/۱۱۲