همایش غدیریه  صبح امروز با حضور گسترده بانوان در شبستان نجمه خاتون آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله عیلها، خانم آل مرتضی، مبلغ بین المللی در این همایش ابعاد مختلف خطبه غدیر را برای بانوان تبیین کرد و یادآور شد: این خبطه دارای پنج بخش است که در بخش نخست حضرت رسول(ص) به تشریح اوصاف ذاتیه خداوند می پردازند، در بخش دوم صفات فعلیه خداوند را تبیین کرده، در بخش سوم فضائل امام علی(ع) را بیان کرده و در بخش چهارم و پنجم رسما امامت امام علی(ع) پس از خود را اعلام کرده و اوصاف امام زمان(عج) و ائمه معصوم(ع) را به دقت تبیین می کنند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین رضایی قمی در این مراسم آداب روز غدیر را برای بانوان حاضر جلسه تبیین کرده و عید غدیر را عید بیعت با امام زمان(عج) عنوان کرد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه بیعت در عید غدیر شامل بیعت در کسب معرفت دینی، بیعت در عمل به سیره اهل بیعت و بیعت در پایبندی به دین و پاسداری نسبت به دین می شود، گفت: این شکل از بیعت است که می تواند ما را در زمره شیعیان و بهره مندان از مقام شفاعت امام علی(ع) در روز قیامت قرار دهد.

همچنین در حاشیه این مراسم از خدام افتخاری سادات(بانوان) آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

انتهای پیام/۱۱۲