استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه روز مباهله تنها روز حقانیت اهل بیت(ع) نیست، گفت: این روز، روز شناخت خانواده الهی بوده و مهم ترین رسالت خانواده الهی حرکت در مسیر بندگی خداوند است.

خانم صفایی، استاد حوزه علمیه خوارهان در گفت و گو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: در روز مباهله حضرت رسول(ص) برای اثبات حقانیت خود بهترین خانواده امت را با خود به همراه بردند که پدر این خانواده جان رسول خدا(ص)، مادرش سیده النساء العالمین و فرزندانش سید الشباب اهل الجنته و بهترین فرزندان امت بودند.

وی افزود: مطالعه رفتار اعضای این خانواده به عنوان یک خانواده الهی نشان می دهد که مهم ترین هدف این خانواده در راستای هدف خلقت بندگی خداوند بوده و تمامی اعضای این خانواده در این مسیر با یکدیگر همراه هستند.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: براین اساس خانواده الهی، خانواده ای است که تمامی اعضای آن در راستای بهتر شدن و بندگی خداوند حرکت می کنند در حالی که متأسفانه در خانواده های امروزی رسالت خانواده تنها دست یابی به مادیات و بزرگ کردن فرزند بدون در نظر گرفتن شاخصه های تربیت دینی است به عبارت دیگر امروزه نگاه به خانواده و کار کرد خانواده صرفا مادی شده است.

صفایی ادامه داد: در خانواده الهی تحمل سختی ها در مسیر بندگی با همکاری تمامی اعضای خانواده آسان بوده و بار مسؤولیت تنها بر دوش یک نفر یعنی پدر نیست و همه به پدر در برآورده کردن نیازهای خانه کمک می کنند و این کمک می تواند شامل کمک فیزیکی و صرفه جویی در نیازها باشد.

وی ادامه داد: در خانواده الهی اعضای خانواده همه چیز را برای خود نمی خواهند بلکه در صدد یاری رساندن به دیگران نیز بوده و داشته های خود را با برای کسب رضایت خداوند با دیگران تقسیم کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران یادآور شد: در روز مباهله بهترین نوع خانواده به عالم بشریت از سوی خداوند معرفی شده و خداوند با معرفی این خانواده بیان می کند که ذریه صالح این خانواده هستند که شایستگی مقام امامت بشریت را داشتند. مقام خلیفه الهی شدن تنها برای فرزندان چنین خانواده ای است و کسی در جهان هستی نمی تواند مانند این ها شود اما می تواند در عمل خود را به این ها نزدیک کرده و از برکات این حب و پیروی در دنیا و آخرت بهره مند شود.

انتهای پیام/۱۱۲