استاد حوزه علمیه خواهران گفت: بقای همه اصول و فروع اسلام به وجود امام وابسته است و آموزه های اسلامی جز با وجود امام تحقق عینی و عملی نمی یابد به همین علت است که کسی که امام زمانش را نشناسد، هیچ بهره ای از اعمال خود نخواهد برد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم قاسمی، پیش از ظهر امروز در رواق حضرت خدیجه(س) با اشاره به اینکه کسب معرفت نسبت به امام بر هر انسانی واجب است، گفت: از رسول خدا(ص) در منابع شیعه و اهل سنت حدیث متواتر وجود دارد که بیان می کند هرکس امام زمان و رهبر و پیشوای خود را نشناسد به مرگ جاهلی مرده است.

وی افزود: امام باقر (ع) دریک حدیث نورانی در این زمینه می فرمایند «هرکس در حالی که امامی نداشته باشد، بمیرد، مردنش، مردن جاهلیت است و هر آن که درحال شناختن امامش بمیرد، پیش افتادن یا تأخیر این امر او را زیان نرساند و هر کس بمیرد در حالی که امامش را شناخته، هم چون کسی که در خیمه قائم (عج)با آن حضرت باشد».

استاد حوزه علمیه خواهران افزود: امام صادق(ع) نیز در زمینه شناخت و کسب معرفت نسبت به امام می فرمایند«کسی که بمیرد و امامش را نشناسد به مرگ جاهلی از دنیا رفته است و منظور از جاهلیت، جاهلیت مطلق یعنی کفر، نفاق و گمراهی است.

خانم قاسمی با اشاره به ضرروت امام شناسی گفت: در روایتی که از امام رضا (ع) نقل شده است که«امامت، زمام دین و مایه نظام مسلمانان و صلاح دنیا و عزت مؤمنان است، امامت، اساس رشد یابنده اسلام و شاخه بلند آن است. تمامیت نماز و روزه و حج و جهاد و گردآوری مالیات و صدقات و اجرای حدود و احکام و حراست از مرزهای اسلام، همه به دست امام است».

وی افزود: همچنین امام رضا(ع) در ادامه حدیث می فرمایند« حلال خدا را حلال و حرام خدا را حرام می کند و حدود خدا را برپا می دارد و از دین خدا دفاع می کند او با حکمت و اندرز و حجت رسا مردم را به راه پروردگارش فرا می خواند».

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: با توجه به  این روایت به خوبی روشن می شود که بقای همه اصول و فروع اسلام به وجود امام وابسته است و آموزه های اسلامی جز با وجود امام تحقق عینی و عملی نمی یابد به همین علت است که کسی که امام زمانش را نشناسد، هیچ بهره ای هم از اعمال خود نخواهد برد.

قاسمی با اشاره به راه های کسب معرفت نسبت به امام گفت: یکی از اولین راه ها برای کسب معرفت نسبت به امام تلاوت قرآن کریم و مطالعه احادیث است زیرا ویژگی ها و اوصاف امام به خوبی در احادیث و آیات قرآن کریم بیان شده است.

وی افزود: همچنین عمل صالح و عمل کردن بر طبق آموزه های دینی و احکام شرعی نیز می تواند انسان را به معرفت امام برساند همانطور که امام باقر(ع) در یک روایت نورانی در این زمینه می فرمایند« هرکس به آن چه می داند، عمل کند، خداوند آن چه را نمی داند به او می آموزد».

انتهای پیام/۱۱۲