استاد حوزه علمیه قم گفت: در جامعه کنونی ما به عنوان شیعیان امام حسین(ع) متأسفانه نسبت به انجام امر به معروف و نهی از منکر بی توجه هستیم وی این برای جامعه حسینی جای تأسف دارد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام صالحی خوانساری ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) با بیان اینکه خداوند به حضرت موسی(ع) فرمود کسی که در عزای دختر پیغمبر یک قطره اشک از چشمش به روی صورتش بریزد اجرش برابر با ۱۰۰ شهید است، گفت: علت این خطاب خداوند به حضرت موسی(ع)به خاطر جایگاه برجسته امام حسین(ع) و فداکاری ایشان در راه دین است به گونه ای که خونخواه امام حسین(ع) نیز خود خداوند است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) شخصیت اول مدینه بودند و بعد از ایشان عبدالله بن جعفر همسر حضرت زینب(س) از مردم دستگیری می کردند گفت: دختر وقتی در خانه پدر است پدر بر او ولایت دارد اما پس از اینکه شوهر کرد دیگر پدر بر او ولایت ندارد و باید کارهای خود را به اذن شهور انجام دهد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حضرت زینب سلام الله علیها بانوی مقید به اسلام بودند و هیچ گاه بدون اذن شوهر خانه را ترک نکردند، گفت:  ایشان برای اینکه بتوانند در کربلا امام حسین(ع)ر ا یاری کردند در هنگام ازدواج شرط ضمن عقد و مهریه خود را همراهی امام حسین(ع) قرار دادند و عبدالله بن جعفر نیز این شرط را پذیرفت.

حجت الاسلام صالحی خوانساری تصریح کرد: زمانی که امام حسین(ع) قصد ترک مدینه را داشتند برای خداحافظی به خانه حضرت زینب سلام الله علیها رفتند که حضرت زینب سلام الله علیها هنگامی که متوجه شدند امام حسین(ع) قصد ترک مدینه را دارند شرط خود را در نهایت ادب به عبدالله جعفر یادآوری کنند که عبدالله بن جعفر در پاسخ حضرت زینب سلام الله علیها فرمودند من و دو فرزندم فدای حسین(ع) و اجازه دادند که حضرت زینب سلام الله علیها و فرزندانش امام حسین(ع) را همراهی کنند.

وی افزود: در هنگامی که امام حسین(ع) مدینه را ترک کرد از ولادت حضرت علی اصغر(ع) ۱۸ روز بیشتر نمی گذشت و امام حسین(ع) به خاطر حقانیت اسلام و احیای اسلام ناب محمدی فرزند خرد سال و همسر مریضشان را با خود بردند تا بعدها به دنیا طلبی و قدرت خواهی و حب ریاست متهم نشوند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: امام حسین(ع) در مکه در ضمن یک خطبه برای مردم از شهادت خود و گودال قتلگاه سخن گفتند و برای مردم علت هجرت خود را امر به معروف و نهی از منکر و احیای سنت جد خود عنوان کردند.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری اظهار کرد: امام حسین(ع) برای انجام فریضه امر به معروف و نهی از رنج ها فراوانی را متحمل شدند و عزیزان خود را قربانی کردند اما در جامعه کنونی ما به عنوان شیعیان امام حسین(ع) متأسفانه نسبت به انجام این فریضه بی توجه هستیم و همین موضوع موجب بروز آسیب های فراوانی در جامعه شده است.

انتهای پیام/۱۱۲