استاد حوزه علمیه قم گفت: عزاداری برای امام حسین(ع) خواست خداوند از بندگان بوده و هزینه کردن برای عزای امام حسین(ع) در پیشگاه خداوند اجری مساوی با هفتاد برابر دارد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین ظهیری، عصر دوشنبه، در  شبستان امام خمینی(ره) با بیان اینکه انسان باید تمام هستی خود را فدای امام حسین(ع) کند، گفت: حضرت موسی عمران در مناجات خود به خداوند عرضه داشت که خداوندا به چه علت امت پیامبر آخر الزمان(ص) را بر تمامی امت ها فضیلت دادی که خداوند فرمودند به خاطر ده خصلت این امت را بر سایر اکمت ها فضیلت دادم.

وی افزود: این ده فضیلت شامل نماز، روزه، خمس، زکات، حج، جمعه، علم و… می شود و خداوند در پایان سخن خود به حضرت موسی(ع) می فرمایند که من امت آخر الزمان را به خاطر عاشورا بر سایر امت ها فضیلت دادم.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: حضرت موسی بن عمران(ع) به خداوند فرمود که عاشورا چیست که امت آخر الزمان به واسطه آن برتری یافت که خداوند در پاسخ فرمودند که عاشورا روزی است که جگر گوشه پیامبر آخر الزمان(ص) در کربلا به شهادت می رسد.

حجت الاسلام و المسلمین ظهیری ادامه داد: در ادامه این روایت آمده است که خداوند در پایان به حضرت موسی بن عمران(ع) فرمود هر کس که یک درهم برای امام حسین(ع) و برپا داشتن بیرق عزای ایشان خرج کند تا هفتاد برابر آن را جبران نکنم مرگ او را فرا نمی رسانم.

وی افزود: بر این اساس هر کس به دنبال این است که از ثمره مال خود بهره مند شود می تواند با مصرف کردن اموال خود در راه امام حسین(ع) از مال اندک خود بهره اخروی فراوانی را به دست آورد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: ائمه معصوم(ع) همواره در طول زندگانی خود بخشی از مال خود را برای عزای امام حسین(ع) وقف می کردند و رد این زمینه روایت شده است که امام صادق(ع) بخشی از اموال و املاک خود را برای عزای امام حسین(ع)وقف کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ظهیری با تأکید بر اینکه در اینجا منظور از عزداری، این است که عزاداری همراه با بصیرت باشد زیرا عزادایر که با وهن مذهب همراه شود نه تنها نمی تواند پیام عاشورا را به بشریت منتقل کند بلکه به مکتب عاشورا آسیب وارد خواهد کرد در حالی که مکتب عاشورا سازنده ترین مکب و قیام در طول تاریخ بشریت است.

انتهای پیام/۱۱۲