استاد حوزه علیمه خواهران با بیان اینکه دشمن به دنبال منحرف کردن عزای امام حسین(ع) از مسیر اصلی آن است، گفت: انجام کارهای موهن مذهب در محفل عزای اباعبدالله الحسین علیه السلام جایز نیست و عزاداری امام حسین(ع) باید مطابق سیره اهل بیت(ع) برگزار شود.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم شاه جعفری پیش از ظهر امروز در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها ضمن تبیین آداب صحیح عزداری برای امام حسین(ع) گفت: باید محفل عزای امام حسین(ع) به همان شکلی که ائمه معصوم(ع) در طول تاریخ به آن توجه داشتند، برگزار شود.

وی افزود: تمامی ائمه معصوم برای امام حسین(ع) محفل عزاداری برپا می کردند و حتی بنابر روایت ها امام صادق(ع) بخشی از اموال خود را برای عزای امام حسین(ع) وقف کرده بودند.

استاد حوزه علمیه خواهران سیره امام باقر(ع) را در برپایی محفل عزای امام حسین(ع) تبیین کرد، گفت: امام باقر (علیه السلام) در تشویق سوگواران حسینی فرموده اند «در روز عاشورا انسان باید برای امام حسین علیه السلام گریه و زاری کند و به اهل منزل خود دستور دهد که برای حضرت گریه کنند و در خانه ی خود با اظهار ناراحتی برای آن حضرت، سوگواری بر پا سازد و در خانه های یکدیگر به منظور گریه کردن برای سیّد الشهدا به ملاقات همدیگر روند و در مصیبت امام حسین علیه السلام به یکدیگر تسلیت بگویند؛ که اگر این کارها را بکنند، من برای آنان ضمانت می کنم که خداوند، ثواب دو هزار حج و عمره و شرکت نمودن در جنگی در رکاب رسول خدا صلی الله علیه واله و ائمه ی معصومین علیه السلام به او عطا فرماید.

شاه جعفری با تأکید براین که عزداری برای امام حسین(ع) دارای چنین فضیلت بزرگی است، افزود: متأسفانه امروز دشمنان اسلام برای منحرف کردن محافل عزداری امام حسین(ع) از مسیر اصلی خود اقدام به وارد کردن فرهنگ خرافی، رسم های موهن مذهب و وارد کردن آلات موسیقی به محافل عزاداری کرده اند.

وی اظهار کرد: انجام رسم های موهن مذهب، و بیان داستان هایی از واقعه عاشورا بدون پشتوانه تاریخی صرفا برای اینکه مردم در محفل عزاداری امام حسین(ع) گریه کنند و انجام کارهایی مانند اذیت کودکان و نوزدان برای اینکه گریه کنند و جمع متأثر شود از جمله کارهایی است که عزاداری امام حسین(ع) را از مسیر اصلی خود منحرف کرده و موجب بدبینی دشمنان و زشت جلوه دادن چهره تشییع و مکتب اهل بیت(ع) می شود.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: هر کاری که چهره عزاداری امام حسین(ع) را زشت کرده و اسلام و تشییع را دین خشونت و خرافه گرایی جلوه دهد موجب وهن مذهب شده و زمینه نفوذ و به خطر انداختن جان شیعیان را فراهم می کند بنابراین باید از انجام آنها پرهیز کرد.

وی یادآور شد: در محافل عزداری خانگی نیز باید به شدت مراقب باشیم که با کارها و رسم هایی که انجام می دهیم موجب تحریف چهره عاشورا نشویم و باید به شدت از بیان مطالب بی پایه و اساس و مطالبی که از مستند بودن آنها اطلاع دقیقی نداریم پرهیز کنیم.

انتهای پیام/۱۱۲