عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر عاشورا نبود صفحه ظلمت از بین نمی رفت، گفت: هر فردی به راه و شیوه امام حسین (ع) نزدیک شد از فضای ظلمانی نفس نجات می یابد.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی میرباقری شب گذشته در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها، طهار ت نفس را مد نظر قرار داد و اظهار داشت: یکی از رزق و روزی هایی را که در ماه محرم آستان تر از ماه های دیگر می توان به دست آورد طهارت نفس در مقام بندگی است.

وی با بیان اینکه وقتی انسان به مقام بندگی برسد طعم بندگی را خواهد چشید، افزود: برای رسیدن به مقام بندگی باید از موانعی که بر سر راه دارد بگذرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری به موانع بندگی اشاره و خاطرنشان کرد: حجاب ها و معرفت ها موانعی هستند که انسان را از رسیدن به خداوند دور می کنند.

وی با اشاره به اینکه دو دسته موانع برای رسیدن به بندگی وجود دارد، ادامه داد: حجاب های ظلمانی انسان را در فضای ظلمت برده و انسان را از خداوند دور می کند.

حجت الاسلام میرباقری تصریح کرد: امام سجاد (ع) در دعای نورانی ماه مبارک رمضان می فرماید، چیزی نمی تواند مانع حضور حضرت حق تعالی شود، در واقع خداوند از انسان ها دور نیست بلکه این انسان ها هستند که از خداوند دور هستند، از این رو باید این موانع را رفع کردتا انسان بتواند به خداوند برسد.

وی با بیان این سوال که چه اشکالی در برخی از انسان ها وجود دارد که نمی توانند خداوند را پیدا کنند؟، عنوان کرد: چه طور می شود رویش گیاهان و طلوع و غروب آفتاب را ببینیم اما به عظمت خداوند پی نبریم؟.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: چرا انسان ها در حجاب قرار می گیرند و هرچه فکر می کنند از این حجاب ها فراتر نمی روند، چرا عده ای وقتی سحرگاه به آسمان نگاه می کنند اشک می ریزند؟، بنابراین باید دانیم که این مطلب نشان گر پی بردن به عظمت خداوند است، از این رو باید دقت کنیم موانع حجاب سبب دوری از خداوند نشود.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به بندگی باید اولوا الالباب شد، خاطرنشان کرد: آن هایی که اولوا الالباب نشدند هر چه بیشتر به کارهای خداوند فکر می کنند سردرگمی بیشتری نیز پیدا می کنند، بنابراین باید برای رسیدن به خداوند اولوا الالباب شد.

حجت الاسلام میرباقری تصریح کرد، انسان مومن به هر خلقت خداوند بنگرد قطعا به عظمت خداوند پی برده و به او می رسد یا به نوعی پرده ها را کنار زده و ملکوت عالم را می تواند ببیند.

وی به لذت بردن از خلقت های خداوند اشاره و بیان کرد: دو جور می توان از بهار لذت برد، برخی از آن لذت می برند و با رفتن بهار غصه می خورند اما برخی دیگر از رویش گیاهان در بهار پی به عظمت خداوند می برند و با از راه رسیدن هر فصلی  از آن لذت برده و آن لذت را ابدی نیز می دانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گناهان را حجاب بین انسان و خداوند دانست و تصریح کرد: گناهان حجاب های ظلمانی شده اند و نمی گذارند انسان ها به بندگی خداوند برسند.

وی فکر و عقیده باطل وکبر را حجاب های ظلمانی دانست و ابراز کرد: اگر انسان با قرآن کریم بماند قطعا با او مانوس خواهد شد و ظلمت اصلی برای کسانی مانند ابلیس بوده که پشت به خداوند کرده باشند.

حجت الاسلام میرباقری با اشاره به اینکه اگر کسی در دنیا به دنبال تاریکی رفت در قیامت دیگر نمی تواند به دنبال نور برود، عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید ما برای شما امام فرستادیم که اگر روی خود را از آن برگردانیدعیش شما تلخ خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر عاشورا نبود صفحه ظلمت از بین نمی رفت، خاطرنشان کرد: هر فردی به راه و شیوه امام حسین (ع) نزدیک شد از فضای ظلمانی نجات می یابد.

انتهای پیام/۹۶/۱۱۶