استاد حوزه علمیه خواهران مهرورزی و محبت را شاخصه تربیت حسینی عنوان کرد، گفت: عشق و محبت امام حسین(ع) به کودکان در کربلا صحنه های بی نظیری را در طول تاریخ خلق کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم مؤمنی عصر سه شنبه در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها با بیان اینکه عشق امام حسین(ع) به فرزندانشان در کربلا بی نظیر است و این عشق صحنه های بی بدیلی را در کربلا خلق کرده است، گفت: جنگ با دشمن و رویارویی با جبهه باطل موجب نشد که امام حسین(ع) از کودکان همراه خود غافل شوند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه قربانیان اصلی جنگ ها در دنیای امروز کودکان هستند و دشمن به بهانه دشمنی در اولین اقدام خود برای ایجاد رعب و وحشت در دل مردم اقدام به کشتن کودکان خردسال و زنان می کند، افزود: با وجود اینکه کربلا بزرگترین مصیبت تاریخ بوده و روزی است که تمام حق در برابر تمامی باطل قرار می گیرد باز امام حسین(ع) در هر زمان که لازم بود با عشق، محبت و نوازش فرزندان خود را دلداری می دادند.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: محبت اساسی ترین نیاز کودک برای رشد و پرورش است اما والدین امروز به خاطر کوچکترین امور مانند کار و رفاه سیره حسینی را کنار گذاشته و از بعد عاطفی تربیت فرزندان خود غافل هستند؛ در حالی که شخصیت هایی مانند حضرت عباس(ع) برای رساندن آب به کودکان حرم به درجه رفیع شهادت رسیدند ولی تا آخرین لحظه از کودکان همراه خود غافل نشدند.

مؤمنی ادامه داد: مادران و پدران امروز با بی توجهی و بی محبتی به کودکان خود از آنها انسان هایی بی احساس می سازند که صرفا به تأمین نیازهای مادی خود اهمیت می دهند و توجهی به اطرافیانش ندارند و چنین کودکانی در آینده با بی محبتی، جواب بی توجهی و بی محبتی والدین خود را خواهند داد.

وی افزود: محبت همراه با اعتدال شرط پرورش وجودی کودک است و کودک جز با عشق و محبت والدین به ویژه مادران پرور ش نمی یابد به همین دلیل است که خداوند در اساس خلقت زن محبت و عشق و عاطفه خاصی را قرار داده است.

سخنران حرم حضرت معصومه سلام الله عیلها با بیان اینکه محبت اساس سبک زندگی اسلامی است و کائنات جز با عشق و محبت حضرت حق شکل نگرفته است، گفت: متأسفانه جایگرین کردن رفاه و آسایش به جای محبت خصلت والدین امروزی است و این جایگزینی نتیجه ای جز خانه سالمندان نخواهد داشت.

وی محبت همراه با اعتدال را شرط تربیت نسلی صالح و دین مدار عنوان کرد.

انتهای پیام/۱۱۲