امام جمعه قم گفت: 
به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار سردار مجتبایی، فرمانده انتظامی قم و معاونان وی با اشاره به اینکه همه مردم باید در امر امنیت و کمک به نیروی انتظامی سهیم باشند، اظهارداشت: در قرآن کریم در رابطه با امنیت موارد بسیاری ذکر شده که نیروی انتظامی باید در برنامه های پژوهشی همچون گذشته آنرا تحلیل و بررسی نماید.
وی افزود: نیروی انتظامی همواره در راستای دفاع از نظام اسلامی در عرصه های گوناگون در برخورد با دشمنان و اشرار حضور مقتدر داشته و با توجه به نیروهای مخلص در این عرصه، راه خود را مقتدرانه ادامه خواهد داد.
امام جمعه قم خاطرنشان کرد: امنیت همان چیزی است که خداوند بر انسان منت گذاشته و در قطعه ای از سرزمین خاص فرمودند هرکس در این سرزمین وارد شود در امنیت خواهد بود.
وی امنیت را امری قراردادی و پذیرفتنی عنوان و خاطرنشان کرد: امنیت امری تکوینی نیست بلکه یک امر اختیاری بوده که با پذیرش تحقق پیدا می کند.
آیت الله سعیدی با بیان اینکه خداوند برای اینکه امنیت مستقر شود قوانینی را وضع کرده است، تصریح کرد: امنیت را باید خداوند تعیین کند و برای این امر نیازمند سه  مهم است، نخست اینکه قانون امنیت مجری خوب می خواهد، دوم امنیت را باید خداوند تعیین کند و سوم امنیت پذیرش مردم را نیاز دارد.
وی ادامه داد: اگر این سه مهم دست به دست یکدیگر دادند امنیت تحقق عینی پیدا خواهد کرد و اگر این سه امر محقق نشود حتی ممکن است تبدیل به ضد امنیت شود.
امام جمعه قم با اشاره به اینکه امنیت را باید برای مردم تعریف کرد، خاطرنشان کرد: امنیت در بسیاری از کشورها به دلیل همراه نبود مردم، وجود ندارد و این نشان می دهد که مردم سهم بسیاری در امنیت دارند.
وی تصریح کرد: اگر امنیتی را که خداوند آن را قرار داده است، در جامعه پیاده شود برکات زیادی در جامعه به وجود می آید، در چنین جامعه ای نماز هم برپا می شود و در سایه این امنیت عدلی الهی نیز اجرا خواهد شد.
آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه امنیت در تفریح و شادی مردم نیز تاثیر گذار است، بیان کرد: از مردم می خواهیم تا با نیروی انتظامی نهایت همکاری و حمایت را داشته باشند تا در سایه این همدلی و همراهی، امنیت کامل در کشور حاکم گردد.
انتهای پیام/۹۶/۱۱۶