استاد حوزه علمیه خواهران شهید فهمیده را از رویش های انقلاب اسلامی عنوان کرد، گفت: باید سیره و سبک زندگی این شهید برای دانش آموزان امروزی به اسوه و الگو تبدیل شود.

خانم حیدری مجد در گفت‌وگو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، ضمن اشاره به سالروز شهادت شهید فهمیده، نوجوان دانش آموز بسیجی، این شهید نوجوان را از رویش های انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی با اتکا به فرهنگ عاشورا و سبک زندگی حسینی به پیروزی رسید و دوام و استحکام آن نیز بر همین مبنا است.

وی افزود: عاشورا محور بودن انقلاب اسلامی موجب شد که این انقلاب نه تنها در عرصه جهانی بلکه در عرصه داخلی عامل تحول روحی و معنوی اقشار مختلف مردم از جمله نوجوانان شود.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد:کسانی که در بستر این انقلاب تربیت شدند و همپای انقلاب  قد کشیدند انسان های ارزش محوری بودند که پاسداشت ارزش های اسلامی را بر هر چیز دیگری مقدم می دانستند و شهید فهمیده نیز تربیت یافته همین مکتب بود.

حیدری مجد با بیان اینکه باید سیره و سبک زندگی شهید فهمیده برای نوجوانان و دانش‌آموزان امروز الگو سازی شود، تصریح کرد: متأسفانه در راستای اجرای سند ۲۰۳۰  در چند سال اخیر شاهد حذف درس شهید فهمیده -به بهانه خشونت- از کتاب های درسی بوده ایم در حالی که امام خمینی(ه) این نوجوان شهید را رهبر یک انقلاب به عظمت انقلاب اسلامی عنوان می کنند و حذف این درس نوعی بی اعتنایی به آرمان های انقلاب اسلامی و شخصیت ملکوتی امام خمینی(ره) است

وی الگو سازی از نوجوانان شهید به تاسی از حضرت قاسم بن الحسن علیه السلام را در جامعه امروز عامل مقابله با تهاجم فرهنگی و آسیب های اجتماعی در میان قشر دانش آموز دانست و گفت: باید به جای بتمن ها و قهرمانان انیمیش های خارجی تصاویر شهید فهیمده بر قلب و لباس نوجوانان و دانش آموزان ایرانی حک شود.

استاد حوزه علمیه خواهران با تاکید بر اینکه در کشورهای اروپایی هر ساله برای کشته شدگان جنگ جهانی اول و دوم که فقط با اهداف استعماری و مادی در میدان جنگ حضور یافتند مراسم یاد بود برگزار شده و از آنها به عنوان قهرمانان جنگ تجلیل می شود در حالی که در کشور ما، مهم ترین الگوی دانش آموزان یعنی نام شهید فهمیده را از کتب درسی حذف کرده اند.

حیدری مجد یادآور شد: بقا و استحکام انقلاب به حفظ نام، یاد و خاطره  شهدای ارزشی مانند شهید فهمیده است در غیر این صورت بنابر رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تنها نام کشور اسلامی خواهد بود و در عمل از اجرای ارزش های اسلامی در کشور خبری نخواهد بود.

انتهای پیام/۱۱۲