یکی از سخنرانان کشوری گفت: در موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) اقشار با عناوین مختلف گردهم آمده‌اند تا به صورت شبانه روز در این موکب به زائران حسینی خدمت کنند چرا که روحیه ایثار امام حسین علیه‌السلام به این افراد انتقال یافته است.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد ظهر امروز در سخنرانی بعد از نماز و ظهر عصر در حسینیه موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) در عمود ۱۰۸۰ مسیر نجف به کربلا با اشاره به اینکه نعمت ولایت امیرالمومنین علیه‌السلام و فرزندان بزرگوار ایشان یکی از برترین نعمت‌هاست، اظهار کرد: باید قدردان این نعمت بوده و در راستای حفظ آن تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: برای رسیدن به مقصد باید قرآن و اهل بیت(ع) را در کنار یکدیگر داشته باشیم و از آموزه‌های استخراج شده از این منابع استفاده کنیم.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه در روز قیامت باید در مورد عملکرد خود نسبت به نعمت ولایت پاسخ‌گو باشیم، تصریح کرد: اگر در روز قیامت نیز بتوانیم اثبات کنیم که تابع امام حسین علیه‌السلام بوده‌ایم به ساحل نجات و سعادت اخروی می‌رسیم.

وی خاطرنشان کرد: در موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) اقشار با عناوین مختلف گردهم آمده‌اند تا به صورت شبانه روز در این موکب به زائران مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی خدمت کنند چرا که روحیه ایثار امام حسین علیه‌السلام به این افراد انتقال یافته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان اینکه مردم باید برای حضور در حرکت اربعین حسینی تشویق شوند، عنوان کرد: کلاس درس امام حسین علیه‌السلام آموزه‌های بسیاری را برای افراد مختلف به دنبال دارد به همین علت جوانان و نوجوانان باید تلاش کنند تا از مکتب ایشان درس‌های مورد نیاز را فراگیرند.

وی با تاکید بر اینکه افراد نباید بدون دریافت ویزا به سمت مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی حرکت کنند، مطرح کرد: حضور افراد بدون ویزا کار نیروهای مرزی را کند می‌کند به همین علت دیگر زائرانی که ویزا دریافت کرده‌اند در مرزها با مشکل روبرو می‌شوند و وقت آنها گرفته می‌شود.

این سخنران کشوری از اربعین به عنوان فرصتی برای احیای نعمت ولایت نام برد و گفت: در حرکت اربعین حسینی پیروان مذاهب و ادیان مختلف حضور می‌یابند چرا که همه آنها به اهل بیت(ع) عشق می‌ورزند؛ باید از فرصت اربعین استفاده و بشریت را از تفرقه و جدایی حفظ کنیم.

انتهای پیام/۱۱۵