استاد حوزه علمیه خواهران گفت: بنی امیه در زمان امام علی و امام حسن علیهما السلام با توسل به درآمدهای نامشروع و ربا توانستند امام را وادار به صلح کنند و در زمان امام حسین علیه السلام نیز با همین ترفند مردم کوفه را خریدند اما امام حسین علیه السلام با شهادت خود در روز عاشورا چه در بعد کلامی و چه در بعد عملی اثرات لقمه حرام را بر مردم و دین داری آشکار کردند.

به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم میرامام عصر دوشنبه در رواق حضرت خدیجه(س) با بیان اینکه پیامبر اسلام  می فرمایند که من  از سه شهوت در میان امت خود نگرانم و آن سه شهوت، شهوت قدرت، شهوت ثروت و شهوت خوردن است، گفت: مقابله با حرام و خواری و شهوت شکم از عوامل اساسی قیام عاشورا بود.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام تصریح کرد: رسول خدا(ص) می فرمایید که بیشترین امت من به واسطه شکم و شهوت جنسی به جهنم می روند. منظور از شکم در این حدیث لقمه حرام است.

وی ترویج ربا خواری در جامعه اسلامی را از اقدامات بنی امیه برای مقابله با جریان ولایت مداری و امامت در جامعه زمان امام حسین(ع) عنوان کرد، افزود: درآمدهای حرام از پایه های حکومت شیطانی و طاغوت است.

میرامام افزود: بنی امیه در زمان امام علی و امام حسن علیهما السلام با توسل به درآمدهای نامشروع و ربا توانستند امام را وادار به صلح کنند و در زمان امام حسین علیه السلام نیز با همین ترفند مردم کوفه را خریدند اما امام حسین علیه السلام با شهادت خود در روز عاشورا چه در بعد کلامی و چه در بعد عملی اثرات لقمه حرام را بر مردم و دین داری آشکار کردند.

وی افزود: درس امروز عاشورا برای ما پرهیز از حرام است و مردم باید دقت کنند که تا زمانی که نسبت به حلال و حرام اموال خود آگاه نباشد نمی توانند در مسیر کمال قرار گیرند.

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه یکی از با فضیلت ترین اعمال گریه بر امام حسین علیه السلام  و حضور در مجالس عزای ایشان است، گفت: گریه کننده بر امام حسین علیه السلام در پرداخت دیون خود حساس است چرا که امام حسین در روز عاشورا اجازه نداد کسانی که حق الناس و دین به گردن داشتند در لشکر باقی بمانند و بیعت خود را از آنها برداشتند.

انتهای پیام/۱۱۲