مریم شهبازی در گفت و گو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به برگزاری« همایش بزرگ جشن تکلیف دختران» ۲۲ آذرماه همزمان با سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به شهر مقدس قم، گفت: جشن تکلیف، جشن طلیعه بندگی انسان بوده و از آن جایی که به واسطه این جشن انسان افتخار ورود به عرصه بندگی خداوند را پیدا می کند می توان این جشن را مهم ترین جشن در زندگی هر پسر و دختر نوجوانی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه جشن گرفتن طلوع بندگی در جوار کریمه اهل بیت(ع) یکی از لذت بخش ترین خاطرات نوجوانان قمی است، افزود: واحد فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها همه ساله خود را در این به یادماندنی ترین روز نوجوانان قمی شریک کرده و در سال جاری نیز مانند سال های گذشته این جشن بزرگ به میزبانی شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها برگزار خواهد شد.

مسؤول امور فرهنگی خواهران خاطر نشان کرد: این مراسم جشن در نوبت صبح روز چهارشنبه مصادف با ۲۲ آذر از ساعت ۱۰صبح تا نماز ظهر در قالب یک جنگ شاد برای دختران نوجوان اجرا می شود.

وی ۱۵ آذر ماه را آخرین مهلت ثبت نام در این همایش بزرگ عنوان کرد، گفت: آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها آمادگی پذیرش ۲ هزار نوجوان دختر را در این همایش دارد.

مسؤول امور فرهنگی خواهران تصریح کرد: بیان احکام تقلید، برگزاری محفل سخنرانی و برگزاری محفل بیان احکام و اهدای یاد بود به شرکت کنندگان از  برنامه های محوری این همایش است.

شهبازی یادآور شد: علاقه مندان برای ثبت نام در این همایش می توانند همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۲۰ با شماره های ۳۷۱۷۷۵۵۳۸و ۳۷۱۷۵۴۴۳تماس حاصل نمایند و یا به صورت حضوری به رواق کودک و نوجوان دختران واقع در بالکن شرقی شبستان امام خمینی(ره) مراجعه کنند.