به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی خراسانی عصر امروز در نشست خبری رونمایی از موسوعه منشور حوزه و روحانیت که در سالن جلسات حضرت خدیجه سلام‌الله علیها کتابخانه آستان مقدس حرم کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، با اشاره به جایگاه حوزه علمیه در تمدن اسلامی اظهار داشت: نقش حوزه در تحقق تمدن اسلامی یک نقش بی‌بدیل است.

وی افزود: نظام موضوعات منشور حوزه و روحانیت درخت واره‌ای ۱۵ جلدی است که می توان از آن محتواهای بسیاری را تولید کرد.

مدیر مجموعه فرهنگی حدیث روح و قلم با بیان اینکه حوزه و روحانیت دو بخش اصلی موسوعه منشور حوزه و روحانیت است، خاطرنشان کرد: حوزه یک تشکیلات و روحانیت یک سازمان است به همین علت در این مجموعه‌ها باید به همه مباحث مختلف مردم پرداخته شود.

وی به بخش‌های دیگر کتاب حوزه و روحانیت اشاره و عنوان کرد: در بخش سوم این اثر به فلسفه حوزه و روحانیت و موضوع تعاملات پرداخته شده و همچنین در این اثر هیچگونه تعلیلی صورت نگرفته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خراسانی با اشاره به اینکه کارهای تحلیلی و موضوعی باید بعد از یک موصوعه مرجع صورت گیرد، تاکید کرد: داخل شدن تحلیل در این اثر سبب افزایش حجم کاری می‌شود که اگر می‌خواستم مباحث تحلیلی را دنبال کنیم حجم این اثر به بیش از ۲۰ هزار صفحه می‌رسید.

وی با بیان اینکه اثر منشور حوزه و روحانیت نتیجه گردهم‌آوری بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی از آغاز رهبری ایشان تا پایان سال ۹۵ است، ابراز کرد: در این کتاب به هزار و ۹۰۱ عنوان از بیانات و مکتوبات مقام معظم رهبری پرداخته شده است.