به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم مجیدی در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر بابیان اینکه مدیریت زمان و برنامه‌ریزی حلقه مفقوده زندگی‌های امروزی است، گفت: اهل‌بیت علیه‌السلام برای زمان‌بندی و مدیریت زمان اهمیت زیادی را قائل بودند.

وی افزود: امام صادق (ع) درباره اهمیت برنامه‌ریزی و مدیریت در کار می فرمایند «مسلمان را جز سه چیز اصلاح نکند دین‌شناسی، شکیبایی در گرفتاری‌ها و مدیریت نیکو در زندگی».

استاد حوزه علمیه خواهران دست‌یابی به موفقت در انجام امور و رسیدن به نتیجه مطلوب را از علل اهمیت مدیریت در زندگی عنوان کرد، گفت: در روایت‌های زیادی از اهل‌بیت (ع) بیان‌شده که باید میزان کار انجام‌شده از سوی مؤمن نسبت به‌وقتی که اتلاف می‌کند بیشتر باشد.

مجیدی بابیان اینکه متأسفانه خانواده‌ها به‌خصوص نسل جوان و فرزندان وقت زیادی از عمر خود را بیهوده در فضای مجازی و تماشای رسانه‌های مختلف تلف می‌کنند، خاطرنشان کرد: اسلام پدر و مادر را مسئول مستقیم تربیت فرزند قرار داده و پدر و مادر در برابر زمان فرزند خود مسئول هستند و باید او را به نحوی راهنمایی کنند که از زمان خود بهترین استفاده را بکند.

وی افزود: یکی از کارهایی که پدر و مادر در اوقات فراغت فرزندان خود باید به آنها آموزش دهند تا نسل صالحی را تربیت کنند آموزش احکام و تلاوت قرآن کریم است که متأسفانه پدر و مادر در جامعه امروزی نسبت به این حق فرزند خود بی تفاوت هستند.

استاد حوزه علمیه علمیه خواهران ادامه داد: مادری که برای رسیدگی به امور خانه و کارهای شخصی، فرزندان خود را به صورت تمام وقت به تماشای تلویزیون دعوت می کند حق الناس مرتکب شده و باید بهترین برنامه ریزی را از نظر زمان بندی برای فرزند خود داشته باشند.

مجیدی زود خوابیدن در شب و سحر خیزی در روز را از عوامل برکت در وقت عنوان کرد، یادآور شد: بی نظمی و بی برنامگی در کارها از اثرات بی توجهی به مدیریت زمان در خانه است و در چنین خانه ای نمی توان انتظار داشت که فرزندان موفق و مدیری تربیت شوند.

وی افزود: یکی از کارهایی که پدر و مادر در اوقات فراغت فرزندان خود باید به آنها آموزش دهند تا نسل صالحی را تربیت کنند آموزش احکام و تلاوت قرآن کریم است که متأسفانه پدر و مادر در جامعه امروزی نسبت به این حق فرزند خود بی‌تفاوت هستند.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: مادری که برای رسیدگی به امور خانه و کارهای شخصی، فرزندان خود را به‌صورت تمام‌وقت به تماشای تلویزیون دعوت می‌کند حق‌الناس مرتکب شده و باید بهترین برنامه‌ریزی را ازنظر زمان‌بندی برای فرزند خود داشته باشند.

مجیدی زود خوابیدن در شب و سحرخیزی در روز را از عوامل برکت در وقت عنوان کرد، یادآور شد: بی‌نظمی و بی‌برنامگی در کارها از اثرات بی‌توجهی به مدیریت زمان در خانه است و در چنین خانه‌ای نمی‌توان انتظار داشت که فرزندان موفق و مدیری تربیت شوند.