به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار اعضای هیئت اندیشه‌ورز ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم در سالن محراب حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س)، با اشاره به آیات ۱۰۲ تا ۱۰۴ سوره آل‌عمران، اظهار داشت: این سه آیه به‌نوعی باهم چینش شده و در ارتباط هستند، درواقع امر به تقوا در حق “تقاته” است، اگر فردی بخواهد به این آیه عمل کند باید حق “تقاته” را بشناسد.
وی افزود: هنگامی‌که آیه موضوع تقوا را بیان می‌کند، می‌فرماید “مؤمنان جمع شوید و دنبال وحدت باشید” که نشان می‌دهد وحدتی که خداوند می‌فرماید باتقوا ارتباط دارد و تقوا وحدت را تشکیل می‌دهد.
امام‌جمعه قم ادامه داد: هنگامی‌که بنا شد حق تقوا ادا و نگاهی به گذشته شود، بدون شک آسیب‌هایی را به دنبال دارد، ازاین‌رو باید از گرایش افراد به وحدت و تقوای الهی حمایت کرد.
وی بابیان اینکه صیانت از وحدت و تقوا بستگی به انجام امربه‌معروف و نهی از منکر دارد، عنوان کرد: تأسیس هیئت اندیشه‌ورز در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، فعالیت مطلوبی است چراکه الهام گرفته از بیانات مقام معظم رهبری است.
آیت‌الله سعیدی به غربت امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: از هنگامی‌که این فریضه بناشده، غربت نیز وجود داشته است.
وی با بیان این صلابت و درایت مقام معظم رهبری همه کارهای نظام را به‌پیش می‌برد، ابراز کرد: پیگیری مسائل از اهمیت بالایی برخوردار است همان‌طور که مقام معظم رهبری در عین این که نسبت به برخی امور گله‌مند هستند، اما بارها آن را بیان و پی گیری می‌کنند. برای مثال، در مسئله برجام چندین بار بیان کردند که نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد اما عده ای این دیگاه رهبری را نمی پذیرفتند، ولی اکنون به دیدگاه رهبری علم پیدا کرده و آن را به زبان می‌آورند.(p3)