به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید ملکی امشب قبل از نماز جماعت مغرب و عشا در نشست زمزم معرفت که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینکه انسان مؤمن باید به‌شیوه‌ای برنامه‌ریزی کند که بعد از گذشت ماه شعبان احساس خسارت نکند، اظهار داشت: ماه شعبان متعلق به پیامبر گرامی اسلام(ص) است، اگر فردی می‌خواهد حق این ماه را به‌جا آورد باید با سجایای ایشان آشنا شده و پیامبر اسلام(ص) را الگوی خود قرار دهد.

وی به ویژگی‌های انسانی که می‌تواند پیامبر(ص) را الگوی خود قرار دهد، اشاره کرد و افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید هرچه ایمان انسان به خداوند و قیامت قوی‌تر شود عشق او به پیامبر اسلام(ص) نیز بیشتر خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: افرادی می‌توانند از ماه شعبان بهره ببرند که از غفلت خارج شده باشند و برای عمل کردن به شیوه پیامبر اسلام(ص) تلاش کنند.

وی ویژگی‌های پیامبر گرامی اسلام(ص) را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: دوست داشتن انسان‌ها، رئوف و مهربان بودن و دشمنی ورزیدن نسبت به کفاری که انسان‌ها را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند ازجمله ویژگی‌های ایشان بوده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ملکی با طرح این سؤال که آیا دخل و تصرف در آیاتی که مانند دعا هستند جایز است؟، خاطرنشان کرد: ساختن دعا با آیات قرآن اگر از باب دعا باشد اشکال ندارد اما اگر از باب خواندن آیه‌ای از قرآن کریم باشد، مورد اشکال واقع می‌شود.

وی به نعمت، برکت و تقوا بخشیدن خداوند به انسان‌ها اشاره و تصریح کرد: خداوند نعمت، برکت، ایمان، تقوا و یقین را به افرادی می‌دهد که برای به دست آوردن آن تلاش کرده باشند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به ثواب خواندن روزانه ۵۰ آیه از قرآن کریم، بیان کرد: قرآن عهدنامه‌ای میان انسان و خداوند است و همان‌طور که امام صادق علیه‌السلام نیز فرموده‌اند انسان باید روزانه حداقل ۵۰ آیه از این عهدنامه را قرائت کند.

وی گذشتن از سرمایه را راهی برای رسیدن به ایمان دانست و تصریح کرد: اینکه انبیا و اولیای الهی، انسان‌ها را به قرائت قرآن کریم دعوت می‌کنند در واقع به‌معنای این است که انسان‌ها باید زندگی خود را بر اساس قرآن کریم دنبال کنند و ایمان را سرلوحه کار خود قرار دهند.(P2)