به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد شب گذشته طی سخنانی در مراسم جشن میلاد امام عباس علیه‌السلام که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به جایگاه ماه شعبان در روایات دینی اظهار داشت: در ماه شعبان وفات و شهادتی وجود ندارد به همین علت این ماه خیر و برکت بسیاری دارد.

وی بابیان اینکه امام حسین علیه‌السلام تنها فردی است که همه زندگی، فرزندان، یاران و جان خود را در طبق اخلاص فدای دین کرده است، اضافه کرد: سر هیچ‌کدام از امامان(ع) از جسم آن‌ها جدا نشد اما در واقعه کربلا سر امام حسین علیه‌السلام را جدا کردند، این مصائبی که برای ایشان پیش آمد در نوع خود بی‌نظیر بود به همین علت خداوند متعال در مقابل این‌همه ایثار، عظمتی بی‌نظیر را به حضرت داده است.

این استاد حوزه علمیه قم به برخی از ویژگی‌های امام حسین علیه‌السلام اشاره و تصریح کرد: خوردن تربت قبرستان بقیع و دیگر امامان(ع) به‌جز امام حسین علیه‌السلام حرام است اما خداوند شفا را در تربت اباعبدالله(ع) قرار داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد با تاکید بر اینکه عزای هیچ فردی همانند عزای امام حسین علیه‌السلام نمی‌شود، خاطرنشان کرد: از جمله ویژگی‌های امام حسین علیه‌السلام اجابت دعا زیر بقعه ایشان و خلق شدن بهشت از نور جمال حضرت است.

وی عنوان کرد: برخی انسان‌ها بسیار ناسپاس هستند چراکه با وجود سلامتی کامل هیچ‌گاه به دنبال شکرگزاری خداوند متعال نمی‌روند درحالی شکرگزاری در روایات و آیات مختلف مورد تاکید قرار گرفته است.

وی از باب‌الحوائج بودن حضرت ابوالفضل علیه‌السلام یاد و تصریح کرد: علاوه بر انسان‌های معمولی، شهدایی که در راه خداوند جان خود را از دست داده‌اند نیز بر حال حضرت عباس علیه‌السلام غبطه می‌خورند.

این سخنران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) عنوان کرد: پرداخت نذورات به نام حضرت ابوالفضل علیه‌السلام از پرداخت نذورات به‌نام امامان(ع) زودتر نتیجه‌بخش خواهد بود چراکه حضرت عباس علیه‌السلام طعم ناامیدی را چشیده و هیچ فردی را ناامید برنمی‌گرداند.

وی با اشاره به اینکه گاهی حکم افراد متهم در دادگاه‌ها با تأخیر زیاد مشخص می‌شود، بیان کرد: دستگاه قضا نباید افراد متهم را معطل کند چراکه برخی افراد وجود دارند که حکم آنان چندین سال است مشخص نیست، تکلیف متهم باید در کوتاه‌ترین زمان مشخص شود.(p2)