به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین بندانی نیشابوری شامگاه دوشنبه طی سخنانی در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر به ویژگی‌های زیارت جامعه کبیره اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از زیاراتی که به آن کمتر التفات می‌شود و دارای مضامین عالی و سندهای گوناگون از نظر تألیف‌های علما و سند خاص معتبر بوده زیارت جامعه کبیره است.
وی افزود: محمد بن اسماعیل برمکی از موسی بن عبدالله نقل می‌کند که از حضرت هادی علیه‌السلام سؤال کردم به من قول بلیغی بفرماید که هنگام زیارت ائمه اطهار(ع)، آن را قرائت کنم و حضرت زیارت جامعه را به وی معرفی کردند.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: خداوند هر امری از جمله خلقت، محبت، بذل مال و دعا را از اهل‌بیت(ع) آغاز می‌کند.

وی با بیان اینکه سفر زیارتی را نباید با سفر تفریحی یکسان دانست، ادامه داد: انسان نباید هنگامی که به سفر می‌رود زیارت را فراموش کند، این موضوع در مورد زیارت حضرت معصومه سلام‌الله علیها نیز صدق می‌کند، اگر فردی می‌خواهد به سفر عازم شود باید هرآنچه مربوط به اهل‌بیت(ع) بوده را انجام دهد نه اینکه در حقیقت یک مسافرت تفریحی رفته باشد و برای تنوع به زیارت مشرف شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین بندانی با اشاره به اینکه در زیارت باید به آداب بیان‌شده توجه کرد، تاکید کرد: برخی افراد در مناسبت‌های مختلف شب‌نشینی می‌کنند اما نوبت به احیا که می‌رسد دچار گرفتاری می‌شوند و در شادی‌ها نیز این چنین بوده که برای مناسبت‌هایی مانند جشن تولد جشن‌های آنچنانی می‌گیرند اما برای میلاد اهل‌بیت(ع) یک کیلو شیرینی هم پخش نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی به مناسبت‌های مرتبط با اهل‌بیت(ع) همانند وجود دهه‌ها و ایام مختلف انتقاد می‌کنند، خاطرنشان کرد: مجالس اهل‌بیت(ع) زمان خاصی ندارند چراکه این مجالس کلاس‌های درس شیعه هستند اما وهابیت می‌خواهد با فتنه‌افکنی‌ها خود شیعیان را از این مکتب دور کنند.(p2)