به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، خانم رابودان در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها حرم مطهر با اشاره به سیره حسینی در تربیت جوانان ولایت مدار، حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام را کامل‌ترین الگو برای جوانان امروزی عنوان کرد، گفت: امام حسین علیه‌السلام بر محور کرامت و تکریم حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام را تربیت‌کرده‌اند.

وی بابیان اینکه تکریم توأم بامحبت بهترین راهبرد برای دعوت جوانان به دین‌مداری است، افزود: قلب‌های جوانان راغب به دین و فضایل معنوی است به همین دلیل اگر جوان با صبوری و محبت به دین دعوت شود به‌یقین در صراط مستقیم قرارگرفته و از راه دین منحرف نخواهد شد.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: حضرت رسول صلی‌الله علیه وآله در احادیث فراوانی اشاره به تکریم جوانان داشته و به خاطر رقت قلب نسل جوان به آن‌ها توجه ویژه‌ای دارند.

رابودان بابیان اینکه والدین باید دانش برخورد با جوانان را بیاموزند، گفت: جوان امروز باید بداند که مدرک تحصیلی و علم حاصل از آن برای او فضیلت نیست بلکه کسب معرفت به‌قصد قربت الی الله است که به علم انسان فضیلت می‌بخشد.

وی احترام به والدین را خط قرمز زندگی جوانان عنوان کرد، گفت: جوان باید بداند که به‌واسطه مدرک تحصیلی نمی‌تواند حرمت و احترام والدین خود را زیر پا بگذارد.

استاد حوزه علمیه خواهران یادآور شد: اگر جوان بر محور کرامت تربیت شود مانند حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام حتی اگر درراه دین سیلی بخورد و تکه‌تکه شود باز مقاومت خواهد کرد و فوز شهادت بالاترین درجه چنین جوانی است. (p1)