جعفر افسای در گفت و گو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، با اشاره به اینکه افطاری حرم مطهر در دو بخش انجام می شود، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان آستان مقدس در دو بخش افطاری گرم و ساده در مهمان سرای حضرت و در صحن ها پذیرای روزه داران هستند.

وی با بیان اینکه در افطاری گرم حدود سه هزار روزه دارپذیرایی می شوند، افزود: در افطاری ساده همه روزه هفت تا ده هزار زائر و مجاور حرم بانوی کرامت انجام می شود.

مدیر خزانه داری و نذورات آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) به سهیم شدن مردم در ثواب افطاری آستان مقدس کریمه اهل بیت (س) اشاره و تصریح کرد: هزینه افطاری گرم، هر روزه دار مبلغ هفت هزار تومان و هزینه افطاری ساده هر روزه دار دو هزار و پانصد تومان است از این رو هر فردی می تواند با پرداخت کمک های خود به دفاتر هدایا و نذورات حرم مطهر در ثواب افطاری ها سهیم شوند.

وی ادامه داد: افراد می توانند با اغلامی مانند، برنج، گوشت، شکر و خرما نیز در پاداش و ثواب افطاری ها سهیم شوند.

افسای عنوان کرد: فیش افطاری گرم در صحن ها، رواق ها، مراسم های بزرگ قرآنی و مذهبی و بین زوار غیر ایرانی توزیع می شود، همچنین روزه دارانی که در حرم مطهر حضور دارند می توانند بدون داشتن فیش از افطاری ساده بهره مند شوند.

وی یادآور شد: بیش از ده ها سال است که پخش افطاری در میان روزه داران در حرم برگزار می شود و امیدواریم هر سال این سنت حسنه را توسعه دهیم.(t2)