به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت‌الله سید محمد سعیدی شب گذشته در مراسم بزرگداشت آیت‌الله سید محمدرضا سعیدی و شهدای روحانی که در بوستان آذر برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید ما یک رسالت و راهبردی را به همه انبیا و فرستادگان خود داده‌ایم که آن را در بین مردم اعلام کنند.

وی عبادت خداوند و اجتناب از طاغوت را دو راهبرد خداوند دانست که به انبیای خود اعلام کرده تا بین مردم اعلام کند، افزود: تفکیک بین این دو راهبرد، رسالت را ناقص می‌کند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) تصریح کرد: کسانی که در خط انبیا و اولیای الهی بوده‌اند، اجتناب از طاغوت و عبادت خداوند را انجام داده‌اند، همچنین افرادی که مخالف مسیر الهی بوده و بین این دو مأموریت تفکیک قائل شده‌اند به وظایف خود عمل‌نکرده و از مسیر اهل‌بیت (ع) دور شده‌اند.

امام‌جمعه قم ادامه داد: عبادت خداوند و اجتناب از طاغوت اگر در هر جامعه ای انجام شود، قطعاً مردم آن جامعه به بصیرت خواهند رسید.

وی خاطرنشان کرد: در زمان رژیم ستم‌شاهی امام خمینی(ره) بر جامعه طاغوت زده گفت که باید عبد و مطیع خداوند باشید و از طاغوت برائت ورزید.

آیت‌الله سعیدی عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب نیز امام (ره) همان راهبرد گذشته خود را با آمریکا ادامه داد و  امروز مردم ما نیز به این راهبرد عمل می‌کند.

وی ابراز کرد: یکی از افرادی که در زمان امام (ره) این راهبرد را پیش‌گرفته بودند شهید آیت‌الله سعیدی بود که می گفت آمریکا به‌خودی‌خود هیچ نیست بلکه این رژیم صهیونیستی است که  آنان را هدایت می‌کند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) بابیان اینکه پراکنده‌ کار کردن جامعه را جایی نمی‌رساند، خاطرنشان کرد: باید با یک راهبرد پیش روی داشته باشیم تا به موفقیت برسیم، در زمان گذشته مردم بی‌خبر از سیاست‌های پهلوی بودند اما امام (ره) مردم را آگاه می‌کردند و امروز نیز مقام معظم رهبری هر مسئولی را که مسیر خطا پیش بگیرد با صحبت و موعظه هدایت می‌کند.

وی تأکید کرد: امروز در جامعه کنونی به‌جایی رسیده‌ایم که دولت ما از مردم و متدینین تأثیر می‌پذیرد تا اهداف نظام را پیاده کنند و هرکجا اتفاقی بیفتد مردم آنان را با مسیر خط ولایت هدایت می‌کنند، دشمن بداند ما از درون همین مردم اهداف نظام را پیاده خواهیم کرد.(p1)