به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین جوشقانیان امشب در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر (س) با اشاره به تعابیر قرآن کریم پیرامون کارهای خیر و نیک، اظهار داشت: دنیا یک بازار تجارت است که عده‌ای از آن سود می‌برند و عده‌ای دیگر دچار خسارت می‌شوند.

وی بابیان اینکه قرآن کریم دنیا را میدان مسابقه می‌داند، افزود: در دنیا دو نوع مسابقه برگزار می‌شود، گروهی مانند یزیدیان به انجام کارهای ناپسند و گروهی دیگر  مانند انبیا و اولیا (ع) به انجام کارهای نیک و خیر می‌پردازند.

استاد حوزه علمیه به مصادیق مغفرت اشاره و عنوان کرد: مقید شدن به نماز اول وقت، پرداخت خمس و زکات، انجام واجبات و ترک محرمات ازجمله مصادیق مغفرت است که باید موردتوجه قرار گیرد.

وی انجام واجبات را زمینه‌ای برای سوق پیدا کردن به‌سوی مستحبات دانست و ابراز کرد: عمر انسان به‌سرعت در حال سپری شدن است، بنابراین اگر از آن در مسیر رضای الهی استفاده نکنیم قطعاً پشیمان خواهیم شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جوشقانیان تصریح کرد: اگر در جامعه اسلامی ادعای انجام تقوا کردیم ولی برخلاف آن عمل کنیم گرفتار خواهیم شد، و این گرفتاری موجب خسارت و خسران در دنیا و آخرت می‌شود.

وی اضافه کرد: برای رسیدن به مغفرت باید از خانواده خود آغاز کنیم، اگر یک زن نسبت به شوهر خود بدخلقی کرده است باید ابراز ندامت کند چراکه بدخلقی حسنات را از بین می‌برد.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه برخی مانند سعودی‌ها قرآن را به زیبایی تلاوت می‌کنند و به‌ظاهر با آن مأنوس هستند اما درواقع پا به روی آن گذاشته و به آن عمل نمی‌کنند، ادامه داد: عده‌ای هم در این دنیا مسابقه گذاشته‌اند تا با بی‌حجابی، انجام محرمات ابلیس را خوشحال کنند اما عده‌ای دیگر برای رسیدن به عفت و انجام واجبات الهی مسابقه گذاشته‌اند.

وی تأکید کرد: درحالی‌که برخی بانوان شناخته‌شده و مشهور اروپایی محجبه شده‌اند، برخی بانوان جامعه ما به بی‌حجابی روی آورده و لباس‌های نامناسب می‌پوشند.(p1)