خانم حیدری مجد در گفت‌وگو با پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها بابیان اینکه مطالعه تفسیر از واجبات روزانه زندگی یک مسلمان است، گفت: هر فرد مسلمانی وظیفه دارد روزانه حداقل یک صفحه تفسیر را مطالعه کند.

وی با اشاره به اینکه امام علی علیه‌السلام در نهج‌البلاغه می‌فرمایند که مؤمن به موعظه‌های بزرگ الهی گوش می‌دهد، افزود: یکی از موعظه‌های بزرگ الهی به مؤمنان انس با تفسیر قرآن است.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: بر این اساس بر مسلمانان لازم است که در خانه خود حداقل یک کتاب تفسیری ازجمله تفسیر المیزان را داشته باشند.

وی تفسیر را راهگشای فهم و تدبر در قرآن دانست، گفت: اگر شخصی می‌خواهد روابط اجتماعی خود را اصلاح کند یا مهارت‌های اجتماعی را بیاموزد ناگزیر باید به قرآن کریم رجوع کند و در سوره‌هایی مانند یوسف، مریم و نور مهارت‌های اجتماعی، حدود حریم و چگونگی ارتباط با محارم و نامحرمان تبیین شده است.

حیدری مجد با تأکید بر اینکه متأسفانه در حال حاضر فرهنگ تفسیر و انس با تفسیر به‌صورت کلی فرهنگ انس با قرآن از سوی خانواده‌ها  مهجور واقع‌شده است و در این زمینه برنامه‌ریزی خاصی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: رضایت خداوند محور زندگی و بندگی است و کسی که بخواهد در زندگی خود بنده خوبی بوده و رضایت خداوند را کسب کند باید در تمامی امور  به قرآن رجوع کند و فهم قرآن جز با تفسیر و مطالعه تفسیری آیات ممکن نیست.

وی بابیان اینکه مردم باید در زندگی خود نسبت به قرآن و انس با قرآن احساس نیاز کنند، گفت: یک بانوی مسلمان قرآن ر ا محور تربیت فرزندان خود قرار می‌دهد و سعی می‌کند با استفاده از آیات قرآن و استفاده از تفاسیر نیازهای تربیتی فرزندانش را از این کتاب آسمانی استخراج کند.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: مطالعه کتاب‌های روانشناسی خوب است اما منبع اول یک مسلمان برای مطالعه و عمل در عرصه‌های مختلف قرآن کریم است.

حیدری مجد با تذکر این مطلب که هر بانوی مسلمانان و در هر خانواده مسلمانان روزانه باید حداقل یک صفحه قرآن به همراه تفسیر تلاوت شود، یادآور شد: چه خوب است که مادران فرزندان خود را به این سنت حسنه عادت دهند و با خواندن روزانه قرآن و تفسیر آن برای فرزندان خود در قالب داستان، زمینه تربیت قرآنی فرزندان خود را فراهم کرده و آن‌ها را از شر آسیب‌های اجتماعی عصر حاضر در پناه قرآن بیمه کنند.(t1)