به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام والمسلمین صفر فلاحی ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت با آیت‌‌الله سعیدی طی سخنانی با اشاره به اینکه تاکنون مجموعه‌های مختلف در راستای ترویج دهه کرامت زحمات بسیاری کشیده‌اند، تصریح کرد: مسؤولان فرهنگی، اداری، نظامی و امنیتی در سطح کشور همکاری مطلوبی با ستاد بزرگداشت دهه کرامت و آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) دارند.

وی با بیان اینکه امسال شعار محوری دهه کرامت خدمت کریمانه به رسم اهل‌بیت(ع) است، اضافه کرد: با توجه به سیاست‌های نظام اسلامی، روشنفکرانه و با نگاه درست به مسائل جامعه این شعار پیشنهاد و مصوب شد.

معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: روز ۲۳ تیرماه با استقبال از کاروان زیر سایه خورشید متشکل از خادمان آستان‌های احمد بن موسی(ع) و اما رضا علیه‌السلام آیین تعویض پرچم حرم مطهر فاطمه معصومه سلام‌الله و مراسم آغاز جشن‌های دهه کرامت برگزار می‌شود.

وی از برگزاری جشن بزرگ دهه کرامت و آیین افتتاحیه جشنواره‌های بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام و مردمی کرامت در روز میلاد بانوی کرامت یاد کرد و ادامه داد: ۱۲ شب جشن همراهی در صحن جامع فاطمی با محوریت شخصیت‌شناسی امام رضا علیه‌السلام و سبک زندگی رضوی و فاطمی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحی با بیان اینکه نزدیک به ۱۵۰ نفر از قرآن‌آموزان توفیق حفظ کل قرآن کریم را داشته‌اند، عنوان کرد: مراسم تجلیل از این افراد در دهه کرامت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره مردمی کرامت به عنوان مهم‌ترین کار مردمی دهه کرامت در سطح کشور با همکاری مجموعه‌های مختلف دنبال می‌شود، اظهار کرد: برپایی ایستگاه‌های صلواتی، آذین‌بندی شهرها، برگزاری جشن تکلیف برای دختران و اجرای پویش لبخند کرامت با محوریت آزادسازی بانوان زندانی از جمله دیگر اقدامات مهم در دهه کرامت خواهد بود.

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها از اعزام سفیران کریمه به استان‌های مختلف و کشورهای دارای نمایندگی جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و گفت: در همه استان‌ها با محوریت هیئت‌های مذهبی جشن‌های مردمی حداقل در ۱۱ نقطه برگزار می‌شود که در این برنامه‌ها محوریت وجود مبارک امام رضا علیه‌السلام و حضرت معصومه سلام‌الله علیهاست اما اتفاقات دیگر همانند جنگ‌های قرآنی نیز رقم زده می‌شود.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات مختلف در طول سال به نام حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها دنبال می‌شود، تصریح کرد: در اربعین حسینی نیز مواکب مختلفی به نام حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها فعالیت دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحی تکریم زائران غیرایرانی را از جمله دیگر برنامه‌های آستان مقدس برشمرد و افزود: امیدواریم فعالیت‌های مختلف با مشارکت مردم و دستگاه‌ها در استان قم به شیوه‌ای دنبال شود تا هر فردی که وارد این استان می‌شود از فرا رسیدن دهه کرامت آگاه شود.(p1)