به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت‌الاسلام شهیدی شامگاه یکشنبه در جمع زائران حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه شهدای حادثه تروریستی اهواز ناجوانمردانه به دست کوردلان مزدور جهانی به شهادت رسیدند، اظهار کرد: استکبار جهانی از هر روشی تلاش می‌کند تا به نظام و ملت ایران ضربه بزند و در این مسیر از هیچ جنایتی دست نمی‌کشد.

وی با بیان اینکه تنهایی ولی عصر(عج) ظهور ایشان را به تاخیر می‌اندازد، اضافه کرد: تنهایی ولی خدا در دوره‌های مختلف تاریخی مشهود بوده است، ما باید اعتراف کنیم که مسلمانان و افرادی که دوست‌دار امام حسین علیه‌السلام بودند مقابل ایشان ایستادند و حضرت را به شهادت رساندند چراکه این افراد حداقل محبت ظاهری را داشتند و گاهی برخی از آن‌ها برای آمدن امام به کوفه چندین نامه نوشتند و برخی گریه هم کردند اما در روز واقعه مقابل امام ایستادند.

این سخنران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: عاشورا و انتظار با یکدیگر پیوند خورده‌اند چراکه نمی‌توان منتظر خوبی بود اما عاشورایی نبود، عاشورای امام حسین علیه‌السلام به خوبی مباحث مختلف را برای منتظران روشن می‌کند.

وی از محبت به اهل‌بیت(ع) به عنوان یک هدیه الهی نام برد و ادامه داد: اگر فقط به این محبت دلخوش باشیم در روز قیامت نمی‌توانیم خود را از آتش نجات دهیم؛ اگر در روز واقعه به علت دلبستگی داشتن به دنیا و بصیرت نداشتن فریب توطئه شیطان را بخوریم از مسیر ولایت جدا و به آتش نزدیک می‌شویم.

حجت‌الاسلام شهیدی تصریح کرد: پیوندها و اشتراک‌های جریان‌های عاشورا و مهدویت باید مورد توجه قرار گیرد تا زندگی ما بیشتر رنگ و بوی امام زمانی بگیرد و در این راستا زندگی‌ها باید بیشتر در معرض ولایت‌پذیری امام زمان(عج) قرار گیرد.(p3)