به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، کارگاه سبک زندگی اسلامی در ترم جدید فعالیت خود را با محوریت آموزش مفاهیم کتاب «مفاتیح الحیات» با ۳۳ معارف آموز خواهر در مرکز قرآن و حدیث آغاز کرده است. در قالب این کارگاه معارفی، بانوان در مدت ۴ ترم (یک سال) از ابتدا تا پایان مفاهیم کتاب «مفاتیح الحیات» را فرامی‌گیرند.
کتاب «مفاتیح الحیات» نوشته آیت‌الله جوادی آملی کتابی است مشتمل بر احادیث اهل‌بیت علیه‌السلام در ۹ فصل که کلیات سبک زندگی اسلامی را به‌صورت دقیق در عرصه‌های مختلف مورد تحلیل و تبیین قرار داده است.
تفکر و تدبر، یادگیری و دانش‌اندوزی، اهمیت کار و تلاش، حفظ تن و حرمت اضرار به نفس، نظافت و بهداشت، لباس و پوشش، زینت و آراستگی، مسکن و امکانات زندگی، خواب‌وبیداری، تفریحات سالم و ورزش، تعامل انسان با همنوعان (خانواده، هم‌کیشان، بیگانگان، مستضعفان، مهاجمان و دشمنان، شهروندان) تعامل مردم با نظام اسلامی (نظام سیاسی، نظام اجتماعی)، شهرسازی و شهرداری از مهم‌ترین محورهای آموزشی این کتاب بر اساس احادیث اهل‌بیت علیه‌السلام است.
تبیین و تحلیل امور اقتصادی، تعامل انسان با حیوانات، حقوق حیوانات، تعامل انسان با خلقت زیست‌محیطی و حفاظت از آن، درختکاری، آب‌وهوا، فضای سبز و مرتع، راه و جاده‌ها، مواد سوختی، گردشگری و دیدار شگفتی‌های تاریخی و طبیعی از دیگر محورهای موردبحث در کتاب مفاتیح الحیات است که بر محور آیات و روایات برای مخاطبین توضیح داده می‌شود.
لازم به ذکر است، ثبت‌نام‌ترم جدید این کارگاه در فصل زمستان خواهد بود و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به‌صورت حضوری به واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث مراجعه کرده و یا با شماره ۳۷۱۷۵۵۰۵ تماس حاصل نمایند.(t2)