به گزارش پایگاه خبری حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی شب گذشته بعد از نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی(ره) گفت: انسان با آزمایش شکرگزاری و کفران نعمت می‌تواند جایگاه خود را مشخص کند و اگر از این امتحان الهی سربلند بیرون بیاید قطعاً در زمره مؤمنان واقعی قرار می‌گیرد.

استاد حوزه علمیه افزود: اعطای نعمت به انسان و همچنین گرفتن آن‌ها، نشان‌دهنده درجه محبوبیت و مبغوضیت انسان نزد خداوند نیست بلکه تمامی این‌ها آزمایش انسان است.

وی خاطرنشان کرد: خداوند انسان شکرگزار را دوست دارد و انسان به‌واسطه شکر می‌تواند به مقام محبوبیت برسد و فقط بندگان شاکر خداوند می‌توانند آزمایش الهی با موفقیت سپری کنند.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها یادآور شد: بر اساس تصریح آیات قرآن کریم، بیشتر بندگان شکرگزار نیستند و براثر وسوسه‌های شیطان از نعمات الهی غافل شده و کفران نعمت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی در ادامه تأکید کرد: اولین قدم جهت شکرگزاری، یادآوری نعمات الهی است مبنی بر اینکه انسان نزد خود این نعمت‌ها را به شمارش درآورد و یادداشت نماید اگرچه نمی‌تواند تمامی نعمات را شمارش نماید اما همین‌که تمام تلاش خود را برای ذکر نعمات به کار بگیرد به‌نوعی شکرگزاری است.

استاد معارفی حرم بانوی کرامت در پایان گفت: تمامی ثروت‌های عالم در مقابل سلامتی انسان که یکی از بالاترین نعمات الهی است ارزشی ندارد و مؤمنان حقیقی کسانی هستند که به معنای واقعی کلمه عبد شکور درگاه الهی باشند. قوم سبأ به خاطر کفران نعمت نان، هر آنچه خداوند به آن‌ها عطا کرده بود از دست دادند، نابود و برای همیشه در تاریخ بشریت زبانزد شدند.